အပင္ကို ပ်ိဳးတာလား အၫြန္႔ကို ခ်ိဳးတာလား 🖋 ေမာင္သာခ်ိ
အပင္ကို ပ်ိဳးတာလား အညြန္႔ကို ခ်ဳိးတာလား
*******************************
ေမာင္သာခ်ဳိ
-တစ္-
တစ္ခါက ႏွစ္မိုင္ မရွိတရွိ ရွည္လ်ားသည့္ ကတၱရာလမ္းမေပၚမွာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ဒဏ္ရာအနာတရေတြျဖင့္ ေလွ်ာက္လွမ္းေနခဲ႔ဖူးပါသည္။ ပါးျပင္ေပၚမွာ မ်က္ရည္ေပါက္ႀကီးေတြက တစ္ေပါက္ခ်င္း တစ္ေပါက္ခ်င္း လိမ့္က်လို႔။ မခ်ိမဆန္႔ လိမ္းက်ံလာခဲ႔ပံုရသည့္ သနပ္ခါးေတြက မ်က္ရည္ေပါက္ေတြၾကားမွာ ကြက္တိကြက္ၾကား။ လြယ္အိတ္ကို မႏိုင္မနင္း လြယ္ကာ မလွမ္းခ်င့္လွမ္းခ်င္ လွမ္းေနရွာသည့္ သည္သမီးငယ္ကေလးရဲ့ ေျခလွမ္းေတြဟာ ဘယ္ေလာက္မ်ား နာက်င္ေနခဲ႔ရွာေလမလဲ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ၇ တန္းေက်ာင္းသူ အရြယ္ဆိုေတာ့ သမီးငယ္ေလးပဲေပါ့။ သည္သမီးငယ္ေလးကို ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္လိုက္သူေတြက သူ႔မိဘႏွစ္ပါးတဲ႔။ ေအာ္ ... ရက္စက္လြန္းရာ က်မေနဘူးလား။
-ႏွစ္-
ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္လိုက္ရျခင္းက လပတ္စာေမးပြဲတြင္ အမွတ္နည္းသြားမွဳ အဆင့္နိမ့္က်သြားမွဳတို႔ေၾကာင့္ဟု ဆိုပါသည္။ သည္သမီးေလးက စာေမးပြဲတိုင္းတြင္ အၿမဲ အဆင့္ ၁။ သို႔ေသာ္ သည္တစ္ပတ္မွာ အမွတ္ကေလး နည္းနည္းေလ်ာ့သြားၿပီး အဆင့္က်သြားခဲ႔ရာ အဆင့္ ၂ သို႔မဟုတ္ ၃ တစ္ခုခုု။ ဒါကို ည့ံသြားရေကာင္းလားဟု ဆိုကာ မိဘတို႔က သမီးငယ္ကို အျပစ္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ျပစ္ဒဏ္က တစ္ပတ္ၾကာေသာ ျပစ္ဒဏ္။ တစ္ပတ္တိတိ မုန္႔ဖိုးကို ရပ္ဆိုင္းပစ္လိုက္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ ဖခင္က ဆိုင္ကယ္ျဖင့္ အႀကိဳအပို႔ လုပ္ေပးေနျခင္းကိုလည္း တစ္ပတ္ ရပ္ဆိုင္းပစ္လိုက္ပါသည္။ အသြားအျပန္ ေျခလ်င္။
သည္လမ္းေပၚ၌ ေျခလ်င္ သို႔မဟုတ္ စက္ဘီးျဖင့္ ေက်ာင္းတက္သူေတြ အထိုက္အေလ်ာက္ ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းက သူေတြသာ မ်ားပါသည္။ ျပစ္ဒဏ္က်သူ သမီးငယ္ကေလးေလာက္ ေဝးေသာသူမ်ားကမူ ေျခလ်င္ေလွ်ာက္သူ မရွိသေလာက္ကို ျဖစ္ပါသည္။ ခုေတာ့ သည္သမီးငယ္ကေလး တစ္ေယာက္သာ ေျခလ်င္ေလွ်ာက္လို႔။
စာဖြဲ႔ေလာက္ေအာင္ ကြာလွမ္းလြန္းသည့္ ခရီးမဟုတ္ေသာ္လည္း လူတို႔၏ စူးစမ္းေသာ၊ ထို႔ျပင္ ထူးဆန္းေသာ အၾကည့္ေတြေအာက္မွာ ထိုသမီးငယ္ နာက်င္ေနခဲ႔ပံု ရပါသည္။ ဘာေၾကာင့္ ေျခလ်င္ ေလွ်ာက္ေနရတာပါလိမ္႔။ ေအာ္... အဆင့္က်သြားလို႔တဲ႔။ သူ႔ေမေမတို႔ ေဖေဖတို႔အေပၚ ရက္စက္သူဟူေသာ တံဆိပ္ကိုမ်ား နာၾကည္းစြာ ေရးကပ္ခဲ႔ေလၿပီလား မသိ။ လမ္းေပၚမွာ တစ္ပတ္တိတိ အရွက္ႀကီး ရွက္ကာ ေခါင္းအငံု႔ႀကီး ငုံ႔ေနခဲ႔ရရွာေသာ သည္သမီးငယ္ကေလးသည္ ေနာက္ေလးငါးေျခာက္ႏွစ္ ခုနစ္ႏွစ္ၾကာေသာအခါ ဘဝအေျဖ ထြက္သြားပါသည္။ သာမန္ထက္ နည္းနည္းေလး စြန္းေသာ လူတစ္ေယာက္အျဖစ္ႏွင့္သာ ဘဝကို ေက်နပ္လိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
သူ႔စိတ္ဓာတ္ကို က်ဳိးေၾကေအာင္ လုပ္လိုက္တာက သူ႔ေဖေဖႏွင့္ သူ႔ေမေမကိုယ္တိုင္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။
-သံုး-
ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္း၏ စာေပလက္ရာမ်ားထဲတြင္ "တသက္တာမွတ္တမ္းႏွင့္ အေတြးအေခၚမ်ား" စာအုပ္ႀကီးမွာ အလြန္ထင္႐ွားပါသည္။ သည္စာအုပ္ႀကီး တစ္ေနရာ၌ ကေလးသူငယ္တို႔၏ စိတ္ကို ဖြဲ႔ေသာ အဖြဲ႔တစ္ခု ပါဝင္ပါသည္။ ကေလးပင္ျဖစ္ေစကာမူ မိမိကိုယ္မိမိ ေလးစားေသာစိတ္ Self-respect ႐ွိသည္ဟု ဆိုပါသည္။
ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္း ငယ္ငယ္ လူပ်ိဳေပါက္ကေလးဘဝက အခ်စ္ေရးအခ်စ္ရာကိစၥ စိတ္ဝင္စားစျပဳလာရာ အကဲဆတ္သူဖခင္က ဒါကို အျပစ္ေပးပါသည္။ ဦးစြာ ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းကို ကတံုးတံုးေပးသည္။ ထို႔ေနာက္ တိုင္တြင္ ႀကိဳးႏွင့္တုပ္ကာ ကိုယ္လံုးတီးခြၽတ္ထားသည္။ ထို႔ေနာက္
လမ္းသြားလမ္းလာမ်ားေ႐ွ႕တြင္ ႐ိုက္ႏွက္ပါသည္။ သည္အျဖစ္အပ်က္ကို ေနာင္ျပန္လည္သံုးသပ္ေသာအခါ မိမိတြင္ အငံု႔စိတ္(inferiority complex) ဝင္သြားခဲ့ရသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ကေလး၏ မိမိကိုယ္မိမိ ေလးစားေသာစိတ္ Self-respect ကို ဖ်က္ပစ္လိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ စိတ္အၫႊန္႔ကို ခ်ိဳးပစ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ လူပံုအလယ္၌ အ႐ွက္တကြဲ အက်ိဳးနည္း ျဖစ္ေစျခင္းျဖင့္ အျပစ္ေပးျခင္းသည္ မွားေၾကာင္း ဆရာႀကီးေရႊဥေဒါင္းက သံုးသပ္ထားခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
-ေလး-
အသိဥာဏ္ေတြ၊ ဘဝအေတြ႕အၾကံဳေတြ မ်ားျပားလွပါသည္ဆိုေသာ လူႀကီးေတြပင္လ်ွင္ မသိ၍ မွားၾက၊ တစ္ခါတရံ သိလ်က္ႏွင့္ ဇြတ္တိုးမွားၾကေသာ ေလာကထဲ၌ သားငယ္ သမီးငယ္ အရြယ္ကေလးတို႔ အမွားအယြင္းေတြလုပ္မိၾက၊ လမ္းေခ်ာ္ၾကတာမ်ိဳး ႐ွိသည္မွာ မဆန္းေသာ ကိစၥ ျဖစ္ပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္ ပါးရည္နပ္ရည္ ႐ွိစြာျဖင့္ ျပဳျပင္ၾကဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ဒါကို ကမ႓ာ့အ့ံၾသဖြယ္ရာ ဧရာမအျပစ္ႀကီးအျဖစ္ ထင္မွတ္ၿပီး မတန္တဆ ျပစ္ဒဏ္ႀကီးေတြ ခ်လ်က္ စိတ္ကို အညြန္႔ခ်ဳိးျခင္းမွာ အမွားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
လပတ္စာေမးပြဲ အမွတ္နည္းသြားျခင္းေၾကာင့္ ကတၱရာလမ္းေပၚ ေက်ာင္းသြားေက်ာင္းျပန္ ေျခလ်င္ေလွ်ာက္ခိုင္းထားေသာ သမီးငယ္ကေလး၌ မိမိကိုယ္မိမိ ေလးစားေသာစိတ္ ရွိသကဲ႔သို႔ ဆံပင္ကို ကြက္က်ားရိတ္ကာ သစ္ပင္၌ ႀကိဳးခ်ည္ခံထားရေသာ ကေလး၌လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ေလးစားေသာစိတ္ ရွိပါသည္။ စာသင္ခံုေပၚ၌ မတ္တပ္ရပ္ကာ လက္ေျမွာက္ေနရေသာ ေက်ာင္းသားလူငယ္၌ သူ႔ကိုယ္သူ ေလးစားေသာစိတ္ ရွိသလို အတန္းေဖာ္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ ေရွ႕၌ နားရြက္ဆြဲကာ ထိုင္ထလုပ္ေနရေသာ အတန္အသင့္ အရြယ္ေရာက္ၿပီး ျဖစ္သည့္ လူငယ္တစ္ေယာက္၌လည္း မိမိကိုယ္မိမိ ေလးစားေသာစိတ္ ရွိပါသည္။
ထို Self-respect မ်ားကို ခ်ဳိးဖ်က္ကာ အရွက္ခြဲေသာနည္းျဖင့္ ျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္းမွာ ထိုလူငယ္ကို ဆံြ႔သြား၊ တြန္႔သြား၊ ႏံုခ်ာသြား၊ မ်က္ႏွာမေဖာ္ရဲေအာင္ ညွဳိးငယ္သြားေစဖို႔ ညွင္းပန္းသည္ႏွင့္ တူပါသည္။ မလိုအပ္ေသာ ဆိုးက်ိဳးမ်ားအျဖစ္ မိဘ သို႔မဟုတ္ ဆရာ ဆရာမကို နာက်ည္းသြားတာမ်ဳိး သူ႔ဘဝကို သူ ထင္ရာစိုင္းပစ္လိုက္တာမ်ဳိးအထိ ေရာက္သြားႏိုင္ပါသည္။
ဆရာႀကီး ေရႊဥေဒါင္းက သူ႔စိတ္ကိုသူ ေစာင့္ၾကည့္တတ္သူ ျဖစ္သျဖင့္ သူ႔အငုံ႔စိတ္ (inferiority complex) ကို သူသတိထားမိကာ ျပန္လည္ျပဳျပင္ခဲ႔သူ ျဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔၏ သားငယ္သမီးငယ္မ်ားမွာမူ ေရႊဥေဒါင္းမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ ဘဝေတြ က်ဳိးေၾကသြားႏိုင္ပါသည္။
လပတ္စာေမးပြဲတြင္ အဆင့္က်သြား၍ သမီးငယ္ကို တစ္ပတ္ ေျခလ်င္သြားခိုင္းခဲ႔ေသာ မိဘႏွစ္ပါးက သူတို႔ရင္ေသြးကို သူတို႔ ျပဳျပင္လိုက္တာဟု ထင္ေကာင္း ထင္ႏိုင္ပါသည္။ အမွန္က ဖ်က္ဆီးလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စိတ္မွာ ဒဏ္ရာရေအာင္ လုပ္လိုက္ေသာ မိဘ ဆရာသမားေလာက္ အျပစ္ႀကီးသူ ေလာက၌ မရွိပါၿပီ။ ။
စိတ္ကူးခ်ဳိခ်ဳိ
၂၀၁၀
ဆရာေမာင္သာခ်ဳိရဲ့ 'ေပကညစ္မ်ားဆီမွ ေလွကားထစ္မ်ားဆီသို႔' စာအုပ္ထဲကေန အဒ္မင္ကိုယ္တိုင္ စာ႐ိုက္ကူးယူတင္ဆက္ပါတယ္။
Comments
Post a Comment