ေခ်ာင္း ဟြပ္ခ်င္ဟြပ္ သီခ်င္း ညည္းခ်င္ညည္း 🖋 ေမာင္သာခ်ိဳ
ေခ်ာင္း ဟြပ္ခ်င္ဟြပ္ သီခ်င္း ညည္းခ်င္ညည္း
********************************
ေမာင္သာခ်ိဳ
(တစ္)
သမီးေရ...။
ေဖေဖတို႔အိမ္ကို ဝင္ထြက္ သြားလာေနတဲ့ အိမ္နီးနားခ်င္းေတြ၊ အသိမိတ္ေဆြေတြ၊ ေဖေဖ့တပၫ့္ေတြ အမ်ားႀကီးရိွၾကတဲ့အထဲမွာ သမီးအတြက္ အလိုမက်ခ်င္စရာ အေကာင္းဆံုး၊ စိတ္ပ်က္ခ်င္စရာ အေကာင္းဆံုး၊ အထင္ေသးခ်င္စရာ အေကာင္းဆံုး လူတစ္ေယာက္ကို ေရြးၾကၫ့္စမ္းပါလို႔ ဆိုခဲ့ရင္ သမီး ဘယ္သူ႔ကိုေရြးမလဲ ဟင္။ ေဖေဖကေတာ့ သမီး ေရြးလိုက္တဲ့သူဟာ ေဖေဖေရြးထားတဲ့သူနဲ႔ တစ္ထပ္တည္းပဲ က်ေနလိမ့္မယ္ဆိုတာကို ခိုင္ခိုင္မာမာႀကီးကိုပဲ ယံုၾကည္ေနမိတယ္ သမီးရယ္။ တကယ္လို႔မ်ား သမီးေမေမ့ကိုပါ ေဖေဖတို႔အထဲ ဆြဲထၫ့္လို႔ ေမေမ့အလိုမက်ေသာ၊ စိတ္ပ်က္ေသာ၊ အထင္ေသးေသာ လူတစ္ေယာက္ကို ေရြးေပးပါလို႔ ခိုင္းခဲ့ရင္လည္း ေဖေဖတို႔ သမီးတို႔နဲ႔ တစ္ထပ္တည္း က်မယ္ဆိုတာကို ေဖေဖ ေျပာရဲတယ္။
ဟုတ္တယ္ေလ၊ စုစုဝင္းဆိုတဲ့ ေကာင္မေလးသာ ျဖစ္ရမွာေပါ့။ စုစုဝင္းဟာ ေဖေဖတို႔ေတြသာမက ဘယ္သူကမဆို အလိုမက်စရာ၊ စိတ္ပ်က္စရာ၊ အထင္ေသးစရာေကာင္းတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ပါပဲ။
(ႏွစ္)
တကယ္ေတာ့ စုစုဝင္းဟာ သေဘာေကာင္း၊ မေနာေကာင္း မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ဆိုတာကို ေဖေဖ့သမီးလည္း သိၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။ သူက အေျခခံပညာ နိမ့္နိမ့္ပါးပါးခ်ည္းထဲက မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေဖေဖ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ ေကာလိပ္ေက်ာင္းမွာကိုပဲ သူက ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ေလ။ စာလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ့ ေတာ္တာပါပဲ။
ဒါေပမယ့္လည္း သည္ကေလးမေလးက အတန္းပညာကိုသာ တစ္တန္းၿပီးတစ္တန္း ေအာင္လာခဲ့တယ္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ ဘယ္လိုေနမလဲဆိုတဲ့ လူမူေရးပညာမွာေတာ့ တစ္တန္းမွ မေအာင္ရွာေသးပါဘူး။ ဒါကို စုစုဝင္းတေယာက္ ေဖေဖတို႔အိမ္ကို ဝင္ထြက္သြားလာခါစ ေန႔ေတြကတည္းကပဲ ေဖေဖ သတိထားမိခဲ့ပါတယ္။
ကဲပါေလ။ သမီးရယ္ ေဖေဖရယ္ အခ်ိန္ကေလးလည္း နည္းနည္းပါးပါး ရတုန္းရခိုက္ စုစုဝင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာေတြ မႀကိဳက္စရာရိွသလဲဆိုတာကို နည္းနည္း တိုက္ၾကၫ့္ၾကရေအာင္လား။
ေဖေဖ ပထမဆံုး သေဘာမေတြ႔ႏိုင္တဲ့ အခ်က္ကိုျဖင့္ 'စုစုဝင္းနဲ႔ ေရခဲေသတၲာ' လို႔ေတာင္ ေခါင္းစီးတပ္ရရင္ ေကာင္းေလမလားပါပဲ။ ဟုတ္တယ္ သမီးရယ္၊ စုစုဝင္းတစ္ေယာက္ အိမ္ကို ေရာက္ေရာက္လာတိုင္း ေရခဲေသတၲာကို ဘာမေျပာ ညာမေျပာနဲ႔ ဖြင့္ဖြင့္ၾကည့္တတ္တာကို
ေဖေဖ့စိတ္ထဲမွာ ေတာ္ေတာ့ကို ကသိကေအာက္ျဖစ္မိတယ္။
စုစုဝင္းတစ္ေယာက္ အိမ္ကိုလာၿပီဆိုရင္ ဘာမေျပာ ညာမေျပာနဲ႔ ေနာက္ေဖးခန္းထဲကို ဆတ္ခနဲ ဝင္လာမယ္။ ၿပီးရင္ ေရခဲေသတၲာတံခါးကို ဖ်တ္ခနဲ ဆြဲဖြင့္မယ္ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ 'ဟယ္ အေအးဗူးေတြ စိမ္ထားတာ အမ်ားႀကီးပါလား၊ Orange ေတြေရာ၊ Sunkiss ေတြေရာ၊ ယူေသာက္ဦးမွ ထင္တယ္ေဟ့...။ ၾကက္ဥေတြကလည္း မ်ားလွခ်ည့္လား မမဖူးရယ္။ ဘယ္ေစ်းေပးရလဲ မသိဘူး။ ဟိုေန႔က စုစု ဝယ္တာေတာင္ တစ္လံုး ၁၂ က်ပ္တဲ့။ အရီးေတာင္း လက္ဖက္ၫႊန႔္ေလးေတြက ေကာင္းလိုက္တာ။ ဟုတ္တယ္၊ လက္ဖက္က အျပင္မွာၾကာၾကာထားရင္ ေျခာက္ကုန္ေရာ' စသည္ျဖင့္ေျပာမယ္။ ၿပီးေတာ့မွ တံခါးပိတ္သံက ဂ်ိန္းခနဲ။
ေနာက္တစ္ခါ ေဖေဖအလိုမက်ႏိုင္တဲ့ အခ်က္ကိုက်ေတာ့ 'စုစုဝင္းနဲ႔ ခန္းဆီးမ်ား' လို႔ အမည္ေပးရရင္ ေကာင္းေလမလားပဲ။ ဒါကလည္း သမီးသိၿပီး ျမင္ၿပီးေတြမို႔ ထူးထူးဆန္းဆန္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ စုစုဝင္း အိမ္ကိုလာတဲ့အခါ အိမ္မွာရိွတဲ့ ခန္းဆီးေတြကို လွန္မၾကည့္ဘဲနဲ႔ ျပန္သြားတဲ့ေန႔ရယ္လို႔ ရိွခဲ့ဖူးလို႔လား သမီးရယ္။ ေဖေဖ့အခန္းဝက ခန္းဆီးကို ဆတ္ခနဲ ဆြဲလွန္မယ္။ ၿပီးရင္ 'ဆရာ ဘာလုပ္ေနလဲ၊ သမီးက အိပ္ေနတယ္မွတ္လို႔' ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးကိုေျပာမယ္။ တစ္ခါ သမီး အခန္းဝက ခန္းဆီးကို ဆြဲလွန္မယ္။ ၿပီးရင္ 'ေဟ့ သမီး စာဖတ္ေနတာလား' ဆိုတာမ်ိဳးေတြကို ေျပာမယ္။ ၿပီးေတာ့မွ သူထိုင္ခ်င္ရာမွာ ထိုင္မယ္ေလ။
သမီးေရ 'စုစုဝင္းနဲ႔ စာအုပ္မ်ား' လို႔ဆိုရင္ ေဖေဖတို႔မွာ ေျပာစရာေတြက ရိွေနတာပဲ မဟုတ္လား။ သမီး သိတဲ့အတိုင္းပဲေလ။ ေဖေဖ့စာၾကၫ့္ခန္းက ဧည္႔ခန္းနဲ႔ ဆက္ေနတာဆိုေတာ့ စားပြဲေပၚမွာေရာ၊ နံရံေတြမွာေရာ တပ္ထား၊ စီထားတဲ့ စာအုပ္ေတြက တစ္ပံုတစ္ပင္ဆိုေတာ့ အိမ္ကိုဝင္လာတဲ့ စုစုဝင္းအဖို႔ ေမႊခ်င္၊ ေႏွာက္ခ်င္စရာေလ။ သူ႔ထံုးစံအတိုင္းပဲေပါ့။ ေတြ႔သမ်ွ စာအုပ္ေတြကို ဖ်ိဳးခနဲ ဖ်တ္ခနဲ ဆြဲယူၾကည့္ေတာ့တာပါပဲ။ 'ဟယ္... စာအုပ္ေတြက အမ်ားႀကီးပဲ' လို႔ဆိုကာ တစ္အုပ္ယူၾကၫ့္လိုက္၊ ျပန္ခ်ထားလိုက္၊ တစ္အုပ္ယူၾကၫ့္လိုက္၊ ျပန္ခ်ထားလိုက္။ အဆိုးဆံုးကေတာ့ ေဖေဖ့ေန႔စဥ္မွတ္တမ္းကို ေကာက္ဆြဲယူကာ 'ဟယ္... ဆရာက ဘာေတြမွတ္ထားလဲ မသိဘူးေတာ့' လို႔ဆိုၿပီး ဖတ္ဖို႔ႀကိဳးစားတာပါပဲ။ ေဖေဖ လွမ္းယူထားလိုက္လို႔သာပဲေပါ့။
ေဖေဖတို႔အိမ္မွာ ဧည့္သည္ေတြဘာေတြ ေရာက္ေနၿပီဆိုရင္လည္း သည္အတိုင္းပါပဲ သမီးရယ္။ 'စုစုဝင္းနဲ႔ ဧည္႔သည္မ်ား' လို႔ ဆိုရေလာက္ေအာင္ကိုပဲ စုစုဝင္းတစ္ေယာက္ ရုတ္ခနဲ၊ ဖ်တ္ခနဲ ေရာက္ခ်လာပါၿပီ။ ၿပီးရင္ မလွမ္းမကမ္းမွာ ဝင္ထိုင္ၿပီး ေမးေလဦးေတာ့မေပါ့။ ဧည့္သည္ေတြ အမ်ားႀကီးပါလား။ ဘယ္ကလာၾကတာလဲ။ ၾကဦးမွာလား။ မဆံုးႏိုင္ေတာ့။
သမီးရယ္၊ စုစုဝင္းမ်ား အိမ္ကိုလာလိုက္ရင္ ေဖေဖတို႔ဟာ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း အက်ဉ္းအက်ပ္ထဲကို ေရာက္သြားသလို ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာပါပဲ။ ကိုယ့္ရဲ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္မႈ၊ ကိုယ့္ရဲ့ လံုၿခံဳမွွႈ၊ ကိုယ့္ရဲ့ သိုသိပ္မႈ အားလံုးေသာ တာတမံႀကီးေတြ က်ိဳးေပါက္သြားသလိုမ်ိဳး ခံစားၾကရတယ္။ ဘဏ္စာရင္းထဲက ကိုယ္ရဲ့ေငြလက္က်န္ကို ျပားစြန္းကအစ သူတစ္ပါး သိသြားသလို ခံစားရတယ္။ လူတစ္ေယာက္က လူတစ္ေယာက္ရဲ့ အတြင္းစည္းထဲကို သည္ေလာက္အထိ ေက်ာ္ဝင္မလာသင့္ဘူးလို႔ ေဖေဖေတာ့ ယူဆမိတယ္ေလ။
(ေလး)
ေဖေဖ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘဝတုန္းက သူတစ္ပါးရဲ႕ ပိုင္ခြင့္၊ သူတစ္ပါးရဲ့ လြတ္လပ္ခြင့္၊ သူ႔တစ္ပါးရဲ႕ လံုျခံဳခြင့္ကို အင္မတန္မွ ေလးစားတတ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔ ဆံုရဖူးတယ္။ သူနဲ႔ ေဖေဖနဲ႔က ႏွစ္ေယာက္တစ္ခန္း ေနခဲ့ၾကတာေလ။ ဒါေပမယ့္ ေဖေဖ့သူငယ္ခ်င္းက သိပ္ကို သိတတ္လြန္းတယ္ သမီးရဲ့။ သူ႔စိတ္ကိုသူ တည္ေဆာက္ထားပံုကလည္း ခိုင္ခံ့ၿပီး လွပေသသပ္လိုက္တာ။
ေဖေဖတစ္ေယာက္တည္း ရိွေနလို႔ သူ႔အျပင္တစ္ေနရာရာကေန ျပန္လာတိုင္း အခန္းထဲကို ဘယ္ေတာ့မွ စြတ္ခနဲ၊ ရြတ္ခနဲ ဝင္မလာဘူး။ တမင္သက္သက္ ေခ်ာင္းဆိုးခ်င္လည္း ဆိုးလာတယ္။ သီခ်င္းဆိုခ်င္လည္း ဆိုလာတယ္။ ေလခြၽန္ခ်င္လည္း ခြၽန္လာတယ္။ သူ မသိထိုက္တဲ့အရာအားလံုး လက္စသိမ္းၿပီးေလာက္ေအာင္ အခ်ိန္ေပးၿပီးမွ အခန္းထဲကို ဝင္လာတတ္တယ္ေလ။ သူ႔ေၾကာင့္တစ္ခါမွ ေဖေဖ အသက္ရႉမၾကပ္ခဲ့ရဘူး။
သမီးရယ္၊ တကယ္ေတာ့ ရင္းႏွီးတာနဲ႔ သူတစ္ပါးပိုင္ခြင့္၊ လြတ္လပ္ခြင့္ကို ခ်ိဳးေဖာက္တာဟာ တစ္ျခားစီပါ။ ဘယ္လိုမွ ေရာပစ္လို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ ေရာပစ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္လည္း သူ႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္းက သူ႔ကို ႏွာေခါင္းရႈံ ႔မွာ အမွန္ပါပဲ။ ေဖေဖက သမီးကို လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ့ ႏွာေခါင္းရႈံ ႔ခံ
သမီးတစ္ေယာက္ မျဖစ္ေစခ်င္မိဘူး။ သမီးေရ၊ သူမ်ားေတြရဲ့ လြတ္လပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ ထိပါးမသြားရေအာင္ ေဖေဖတို႔တစ္ေတြ ေခ်ာင္းကေလး တဟြပ္ဟြပ္
ဆိုးခ်င္လဲဆိုး၊ သီခ်င္းေလးတစ္ပုဒ္ ညည္းခ်င္လည္း ညည္းျပီးမွ ဝင္ေရာက္သြားရရင္ မေကာင္းပါလားကြယ္။
(ရြက္ႏုေဝ၊ စက္တင္ဘာ၊ ၁၉၉၈)
သမီးဖတ္ဖို႔ ႏွလံုးသား႐ႈေမွ်ာ္ခင္းမ်ား Special Edition စာမ်က္ႏွာ ၆၈ - ၇၁။
စာ႐ိုက္တင္ဆက္သူ
Comments
Post a Comment