ကြၽန္ေတာ္ ပုသိမ္က ျပန္လာေတာ့ 🖋 ေမာင္သာခ်ိဳ
ကြၽန္ေတာ္ ပုသိမ္က ျပန္လာေတာ့
****************************
ေမာင္သာခ်ိဳ
(တစ္)
တစ္ခါက ပုသိမ္မွေန၍ ကြၽန္ေတာ္ ျပန္လာခဲ့ဖူးပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ အျမဲေနထိုင္ရာ ရန္ကုန္ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးဆီသို႔ မဟုတ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဗညားဒလတို႔၊ ဘုရင့္ေနာင္တို႔၊ ဗႏၶကတို႔လို သေဘၤာေတြကို ကြၽန္ေတာ္ မစီးခဲ့ရ။ ျမစ္မ်ားကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္ မျဖတ္သန္းခဲ့ရ။
ကြၽန္ေတာ္က ကြၽန္ေတာ့္အလုပ္စားပြဲကေလး ႐ွိရာသို႔ ျပန္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့အလုပ္စားပြဲက ေကာလိပ္ေက်ာင္းကေလးထဲမွာ ႐ွိပါသည္။ ထိုေကာလိပ္က ဟသၤတၿမိဳ႕မွာျဖစ္၍ ဟသၤတၿမိဳ႕ကို ကြၽန္ေတာ္ ျပန္ရပါသည္။ ပုသိမ္ဘူတာမွ မနက္အေစာဆံုးထြက္ေသာ အျမန္ရထားျဖင့္ ဧရာဝတီတိုင္း၏ ၿမိဳ႕ေတာ္ကို ေက်ာခိုင္းထားခဲ့ရာ မနက္ ၁၀ နာရီဝန္းက်င္၌ ဟသၤတဘူတာရံုကို ေရာက္ပါသည္။ ေနာက္ထပ္ နာရီဝက္ေလာက္ၾကာေတာ့ ေကာလိပ္ေ႐ွ႕က ကြၽန္ေတာ့္အိမ္ကေလးေ႐ွ႕မွာ ကြၽန္ေတာ္ မတ္တတ္ရပ္ေနၿပီ။
(ႏွစ္)
ကြၽန္ေတာ္ ပုသိမ္၌ ေရာက္႐ွိေနသည့္ ရက္မ်ားမွာ ေႏြရက္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ စာေမးပြဲအေျဖလႊာမ်ား စစ္ေဆးရန္ကိစၥႏွင့္ ပုသိမ္တကၠသိုလ္တြင္ ေႏြရက္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကြၽန္ေတာ္ ေနထိုင္ခဲ့ရပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္အိမ္ကေလးႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ တစ္လမ႐ွိတ႐ွိ ေဝးကြာေနခဲ့ရပါ၏။ တစ္လနီးပါး ၾကာသည္အထိ ခတ္ႏွိပ္ကာ ပိတ္ထားခဲ့ရေသာ ေသာ့အိမ္မည္းမည္းႀကီးထဲသို႔ ေသာ့တံကို ထိုးသြင္းကာ ဂေလာက္ခနဲ ျမည္သည္အထိ ဖြင့္လိုက္ၿပီးေနာက္ တံခါးကို တြန္းဖြင့္ဝင္ေရာက္ခဲ့ေသာအခါ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ထဲတြင္ ဟာ၍ သြားပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ေကာ္ေဇာေပၚသို႔ အ႐ုပ္ႀကိဳးျပတ္ ပစ္လွဲခ်လိုက္ေသာ အရာမွာကား ကြၽန္ေတာ့္႐ုပ္ခႏၶာႀကီးမွ်သာလွ်င္ မဟုတ္။ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ သို႔မဟုတ္ ကြၽန္ေတာ့္လိပ္ျပာမ်ားပါ ပါဝင္ေနခဲ့ၾကေပသည္။
(သံုး)
စားပြဲေပၚက ပန္းအိုးကေလးထဲတြင္ ေရတစ္စက္မွ် မက်န္ေတာ့သည္အထိ ခန္းေျခာက္၍ ေနပါၿပီ။ ပန္းအိုးထဲတြင္ ကြၽန္ေတာ္ ထိုးစိုက္ထားခဲ့သည့္ ဂႏၶာမာပန္းကေလးေတြ တစ္ပြင့္တေလမွ် မ႐ွိၾကေတာ့။ ပြင့္ဖတ္ေတြေရာ၊ ပြင့္ခ်ပ္ေတြေရာ၊ အရြက္ကေလး တစ္ရြက္စ ႏွစ္ရြက္စေရာ စားပြဲေပၚမွာ အကုန္လံုး ေသြ႔ေျခာက္ျပန္႔က်ဲေနၾကပါၿပီ။
ေသာက္ေရအိုးထဲတြင္ ေရတစ္စက္မွ် မ႐ွိေတာ့။ မ်က္ႏွာက်က္မွ တြဲေလာင္းၾကေနေသာ မီးသီးမ်ားတြင္ ပိုးအိမ္ေတြ၊ ပင့္ကူအိမ္ေတြ ႐ႈပ္႐ွက္ခတ္ေနသည္။ ေရခဲေသတၱာထဲက အသီးအႏွံကေလးေတြမွာ မိႈေတြတက္လို႔။ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲက မန္က်ည္းသီးမွည့္မ်ား ေျခာက္သေယာင္း ႂကြပ္ရြေနၾကသည္။ ေရေႏြးၾကမ္းခြက္ႀကီးထဲတြင္ကား ေရေႏြးတို႔ ခမ္းေျခာက္ကာ လက္ဖက္ေျခာက္ဖတ္မ်ားမွာ မိႈတက္လ်က္ ႐ွိပါသည္။ ဖုန္ေတြကေတာ့ ၾကည့္ေလရာရာမွာ ထုႏွင့္ထည္ႏွင့္။
ေဩာ္ • • •
ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ ေဝးတဲ့အိမ္ကေလး။
ပုသိမ္မွ မနက္အေစာႀကီးထကာ ရထားစီးလာခဲ့ရသည့္အတြက္ စိတ္ေရာ လူေရာ ႏြမ္းႏြမ္းနယ္နယ္ႀကီး ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ခဏတစ္ျဖဳတ္ဆိုသလို ကြၽန္ေတာ္ ေမွးလိုက္မိခဲ့ေပသည္။
(ေလး)
ကြၽနေတာ္က ေန၏ အလင္းေရာင္ေအာက္တြင္ အိပ္စက္အနားယူေလ့ မ႐ွိလွပါ။ သို႔ေၾကာင့္ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္မႈဒဏ္ေၾကာင့္ ေမွးသာ ေမွးလိုက္ရေသာ္လည္း ခဏကေလးႏွင့္ ျပန္ႏိုးလာပါသည္။ ႏိုးလာျပန္ေတာ့လည္း ေခါင္းထဲတြင္ အံုခဲခဲႀကီးႏွင့္ သိပ္ၿပီး ၾကည္ၾကည္လင္လင္မ႐ွိလွ။ ထို႔ေၾကာင့္ နည္းနည္းပါးပါး လန္းဆန္းသြားလို လန္းဆန္းသြားျငား မ်က္ႏွာသစ္ရန္ စိတ္ကူးရမိသည္။
ကြၽန္ေတာ္က ေနာက္ေဖးဘက္ကို ေလွ်ာက္သြားၿပီး တံခါးကို ဖြင့္လိုက္ေသာအခါ ေႏြေနက စူးစူးရဲရဲႀကီး ပူေနပါသည္။ တစ္ေႏြလံုး ပူထားသည့္ ဒဏ္ေၾကာင့္ထင့္။ ၾကည့္ေလရာရာတြင္ ပတ္ၾကားအက္ေတြ အကြက္အကြက္ ထ၍ ေနၾကသည္။ ေကာလိပ္ေက်ာင္းေ႐ွ႕က ရပ္ကြက္ကေလးမွာ ရပ္ကြက္သက္တမ္း သိပ္မ႐ွည္ၾကာလွေသးေသာေၾကာင့္ သစ္ႀကီးဝါးႀကီးမ်ားကလည္း ႐ွားေတာင့္႐ွားပါး ျဖစ္ေလရာ အရိပ္အာဝါသက ဆင္းေတာင့္ဆင္းရဲႀကီး ျဖစ္ပါသည္။
ကြၽန္ေတာ့္အိမ္ေနာက္ေဖးတြင္ ေရကျပင္ကေလးတစ္ခု ႐ွိပါသည္။ ေရကျပင္ေပၚ၌ မ်က္ႏွာသစ္ဖို႔၊ အိုးခြက္ပန္းကန္ေဆးဖို႔ စဥ့္အိုးကေလးတစ္လံုး ႐ွိပါသည္။ ေလးဆယ္ဝင္ စဥ့္အိုးကေလး ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္က ထိုစဥ့္အိုးကေလးထဲမွ ေရကို ခပ္ယူရန္ ဟန္ျပင္လိုက္စဥ္မွာပင္ မဆိုစေလာက္ေသာ အဟန္႔အတားကေလးေၾကာင့္ တန္႔ခနဲ ျဖစ္သြားရပါသည္။ ထိုအဟန္႔အတားမွာကား ကန္စြန္းၫြန္႔ကေလး သံုးေလးၫြန္႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
(ငါး)
ကြၽန္ေတာ္က ေ႐ွးဦးစြာ ထိုကန္စြန္းၫြန္႔ကေလး သံုးေလးၫြန္႔ကို လက္ျဖင့္ ဆြဲေဆာင့္ၿပီး ျဖစ္ပစ္လိုက္ဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါသည္။ ၿပီးေတာ့မွ ေရကို ခပ္ယူရန္ ျဖစ္ပါ၏။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္ မျဖတ္ပစ္လိုက္ေတာ့ပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ရင္ထဲတြင္ နာနာက်င္က်င္လည္း ျဖစ္သြားမိ၊ ကဗ်ာကေလးတစ္ပုဒ္ကိုလည္း သြားသတိရမိႏွင့္ ေတာ္ေတာ္ၾကာေအာင္ကိုပဲ ကြၽန္ေတာ္ ေတြေနမိပါသည္။
သည္ကန္စြန္းၫြန္႔ကေလးေတြက ေရကျပင္၏ ဟိုမွာဘက္ ေရအိုင္ကေလးထဲမွ တက္လာၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သည္ေရအိုင္ကေလးကလည္း မိုးရက္မ်ားတြင္သာ ေရ႐ွိေနတတ္ၿပီး ေႏြေရာက္သည္ႏွင့္ လံုးလံုးလ်ားလ်ားကို ခန္းေျခာက္၍ သြားခဲ့ၿပီ။ ကန္စြန္းပင္ကေလးေတြကေတာ့ မိုးတုန္းကလို ျဖစ္ျဖစ္ထြန္းထြန္းႀကီး မဟုတ္သည့္တိုင္ ေရဓာတ္အႂကြင္းအက်န္ကေလးမ်ားျဖင့္ သူတို႔၏ ႐ွင္သန္မႈကို က်ားကုတ္က်ားခဲ တည္ေဆာက္ထားၾကသည္။ အခု ကြန္ေတာ့္ေရကျပင္ေပၚက စဥ့္အိုးအေပါက္ဝထဲမွာ ေရာက္ေနၾကသည္က ထိုေရအိုင္ထဲမွ ကန္စြန္းၫြန္႔ကေလးမ်ား။
သူတို႔ကေလးေတြသည္ စဥ့္အိုးဆီသို႔ ေရာက္႐ွိရန္ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာ အားထုတ္ခဲ့ၾကရ႐ွာဟန္ တူပါသည္။ ပထမ ေျမေပၚမွာ ရက္ေတာ္ေတာ္ၾကာေအာင္ တြားသြားခဲ့ၾကရပါလိမ့္မည္။ ေနာက္ေတာ့ ေရကျပင္ကို ဝါးလံုးတိုင္အတိုင္း တစ္ပတ္ၿပီးတစ္ပတ္ တြယ္တက္လာၾကရပါလိမ့္မည္။ ၿပီးေတာ့မွ စဥ့္အိုးေပၚကို တျဖည္းျဖည္း တြယ္ကပ္တက္လာခဲ့ကာ စဥ့္အိုးထဲက ေရဆီကို သြားဖို႔ ႀကိဳးစားေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ ပုသိမ္တြင္ ႐ွိေနတုန္း တစ္ေန႔ၿပီး တစ္ေန႔ တစ္ေရြ႕ၿပီး တစ္ေရြ႕ သူတို႔ ေရြ႕လ်ားလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ေရ သို႔မဟုတ္ ေအးျမသည့္ ေမတၱာတရား အေငြ႔အသက္မ်ား ႐ွိရာသို႔။
ကြၽန္ေတာ္ မျဖတ္ခ်င္ မျဖတ္ရက္ေတာ့ပါ။ အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီး၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးျဖင့္ ကြၽန္ေတာ့္အိမ္ႏွင့္ ေဝးကြာေနတုန္း ေန႔ေန႔ညည အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ေႏြႏွင့္ေဝးရာမွာ ေရကို လိုက္႐ွာေနၾကသည့္ ထိုကန္စြန္းၫြန္႔၊ ကန္စြန္းႏြယ္ကေလးမ်ား၊ ကြၽန္ေတာ္က စဥ့္အိုးထဲက ေရထဲသို႔ ေရာက္လုေရာက္ခင္ ထိုကန္စြန္းႏြယ္ကေလးမ်ားကို သက္႐ွိသတၱဝါကေလးမ်ားအား ကိုင္တြယ္သည့္ႏွယ္ ေဖးေဖးမမ ကိုင္ၿပီး ေဘးကို အသာဖယ္ကာ ေရကို ခပ္ယူလိုက္မိခဲ့ပါ၏။ မ်က္ႏွာသစ္ေနစဥ္မွာေတာ့ ဟိုးအႏွစ္ႏွစ္အလလက ဖတ္ထားဖူးခဲ့သည့္ ဂ်ပန္ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္က ကြၽန္ေတာ့္ရင္ထဲကို ေရာက္၍ လာပါသည္။ ဟိုကၠဴကဗ်ာေလး (Haiku) ျဖစ္ပါ၏။
ပန္းလွကန္စြန္းႏြယ္
ေရငင္ပံုးႀကိဳး သူကပ္တြယ္
ေရကို ေတာင္းယူတယ္။
ဂ်ပန္အမ်ိဳးသမီး စာဆို ခ်ိယို၏ ဟိုကၠဴကဗ်ာ ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ိဳးသမီးငယ္တစ္ေယာက္ ေရခပ္ရန္ ေရတြင္းသို႔ လာသည္။ ေရတြင္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ေရငင္ေသာပံုး၌ ကန္စြန္းႏြယ္ကေလး တစ္ပင္ကို ေတြ႔သည္။ ေရပံုးႀကိဳးတေလွ်ာက္ တြယ္ကပ္လာရင္း ေရကို လိုက္႐ွာသည့္ ကန္စြန္းႏြယ္ကေလး ျဖစ္ပါသည္။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးငယ္ ေရကို မငင္ေတာ့။ ေရငင္ဖို႔ ေရပံုးႀကိဳးကို ေရတြင္းထဲ ေလွ်ာ့ခ်လိုက္လွ်င္ ကန္စြန္းႏြယ္ကေလးေတြ ျပတ္ေတာက္သြားၾကေတာ့မည္။ သည္စာနာမႈျဖင့္ ေရခပ္ဖို႔ ေနာက္ဆုတ္သြားခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဖြဲ႔ဆိုသည့္ ကဗ်ာဟု မွတ္သားထားခဲ့ဖူးပါသည္။
ကြၽန္ေတာ္ ပုသိမ္က ျပန္လာေတာ့လည္း သည္အတိုင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ေႏြရက္မ်ားကလည္း ပူေလာင္လ်က္။ ကန္စြန္းႏြယ္ကေလးေတြကလည္း စဥ့္အိုးထဲသို႔ ဆင္းရန္ ေျခလွမ္းျပင္လ်က္။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း မဟန္႔တားရက္စြာျဖင့္ အသာအယာ ဖယ္ၿပီး ခပ္လ်က္။
(ေျခာက္)
ကမာ႓ေပၚတြင္ ေရၾကည္တစ္ေပါက္ သို႔မဟုတ္ ေရလိုပင္ ေအးျမသည့္ ေမတၱာဓာတ္ ငတ္မြတ္ေသာသူေတြ တစ္ပံုတစ္ပင္ ႐ွိၾကပါသည္။ သူတို႔၏ ေမတၱာေပးပါဆိုေသာ မ်က္လံုးမ်ား၊ လက္မ်ား၊ ႏႈတ္ခမ္းသားမ်ားကို ေနရာအႏွံ႔မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတြ႔ၾကရပါသည္။ စစ္ေျမျပင္ေတြမွာ၊ ရာဇဝင္ ကႏၲာရေတြမွာ၊ ဘဝဖုန္းဆိုးေတာေတြမွာ၊ မိဘမဲ့ကေလးမ်ား ေဂဟာေတြမွာ၊ ဘိုးဘြားရိပ္သာေတြမွာ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေခါင္းခါလႊတ္လိုက္ၾကမလား၊၊ ဖေလာရင့္ႏိုက္တင္ေဂးတို႔၊ ဟင္နရီဒူးနန္႔တို႔၊ မာသာထရီဇာတို႔ကေတာ့ ေမတၱာဓာတ္၏ သေကၤတမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔က ကန္စြန္းႏြယ္ကေလးေတြကို ျပတ္ေတာက္သြားမွာကို စိုးရိမ္ၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ေမတၱာ • • • တဲ့။ ျငင္းဆန္ပစ္ဖို႔ရာ ပင္ပန္းလွပါဘိ။
ကြၽန္ေတာ္ ပုသိမ္က ျပန္လာေသာေန႔က အိမ္ေနာက္ဘက္ေရကျပင္႐ွိ စဥ့္အိုးကေလးထဲသို႔ ဆင္းလုဆင္းခင္ ကန္စြန္းႏြယ္ကေလးမ်ားကို ၾကည့္ကာ မ်က္ရည္ေဝ့သြားမိရာက ဟိုကၠဴကဗ်ာကေလးကို သတိရသြားမိပံု အေၾကာင္းမ်ားပင္ ျဖစ္ေပသည္။
(ခ်ိယို၏ ဟိုကၠဴကို 'ဟိုကၠဴကဗ်ာ ျမည္းစရာ' မွ ယူပါသည္။)
🌿
ရနံ႔သစ္ မဂၢဇင္း၊
ႏိုဝင္ဘာ၊ ၁၉၉၉။
ေစာင္းႀကိဳးေပၚမွာ ၾကယ္ေရာင္ေတြ ႏိုးျပန္ေတာ့ စာအုပ္စာမ်က္ႏွာ ၃၀ - ၃၄ ကေန အဒ္မင္ကိုယ္တိုင္ စာ႐ိုက္ကူးယူ တင္ဆက္ပါတယ္။
မွတ္ခ်က္။ ။ သည္ေဆာင္းပါးကို ကဗ်ာဆရာႀကီးတင္မိုး ျပည္ပမွာ သက္ရိွထင္ရွား ရိွစဉ္က VOA အေမရိကန္အသံေရဒီယိုကေန အသံလႊင့္ဖတ္ၾကားဖူးတယ္လို႔ သိရပါတယ္။
Comments
Post a Comment