ဆံပင္အေရးအတြက္ ရင္ေလးေၾကာင္း ေမတၱာစာ 🖋 ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္း

ဆံပင္အေရးအတြက္ 
*****************
ရင္ေလးေၾကာင္း ေမတၱာစာ 
**********************

ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္း

ရတနာႀတိ နမာမိ
ရတနာသံုးပါး
ဦးထိပ္မွာ ထားၿပီးသကာလ
စာအားျဖင့္ ၾကားေရာက္လိုက္ပါသည္
ကြၽႏ္ုပ္၏ တူမႀကီးတို႔။

ကပ္ႀကီးသံုးပါး၊
ရပ္ျပစ္႐ွစ္ပါး၊
ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး၊
ဝိပၸတၱိတရားေလးပါး၊
ဗ်သနတရားငါးပါး
အျပားျပားေသာ အမိုက္အေမွာင္တို႔မွ
ကြင္းေ႐ွာင္ႏိုင္ၾကသည္ ျဖစ္၍
ေလာကဓာတ္ေျမတစ္ခြင္၌
အေနာဝတတ္ ေရအလ်ဥ္ပမာ
ၾကည္လင္ပါေစေသာ္ဝ္၊
ခ်မ္းေျမ့ပါေစေသာ္ဝ္ဟု
ဩဓိသပတၳနာ၊ ေမတၱာေရစင္ေမာင္းျဖင့္
ဖ်န္းပက္ သြန္းေလာင္းၿပီးသကာလ
ဦးဂ်က္၏ အမွာစကားကို
အထူးႁမြက္ကာ ၾကားသိေစလိုက္ပါသည္
ခ်စ္တူမႀကီးတို႔။

ဂီတဘုရင္
နန္းေတာ္ေ႐ွ႕ဆရာတင္ကလည္း
သူ႔ 'ေရႊမင္းဂံ' သီခ်င္း တစ္ေနရာဝယ္
"ပိတုန္းေရာင္ေကသာ 
ျဖန္႔လိုက္ရင္ တစ္ကိုယ္လံုး
ေဝေဝဆာဆာလြင္လြင္၊
မင္းဂံဘုတ္ရြာသူမ်ား''
စသည္ျဖင့္
မိန္းကေလးတို႔ ဆံေကသာ နက္ေမွာင္ပံုကို
အေလးဂ႐ုထား၍
ေတးျပဳ ကစားခဲ့ေခ်သည္။

ထို႔ျပင္တစ္ဝ
ဣတၳိယေခၚ မိန္းမတို႔၏ ပသာဒ
ေကာင္းျခင္းငါးမည္
အလီလီ႐ွိရာဝယ္
အဆင္း၏ ေကာင္းျခင္း၊
အ႐ိုး၏ ေကာင္းျခင္း၊
အရြယ္၏ ေကာင္းျခင္း၊
အေရ၏ ေကာင္းျခင္း၊
ဆံပင္၏ ေကာင္းျခင္း၊
စသည္... စသည္ျဖင့္...
ေကာင္းျခင္းငါးရပ္
သတ္မွတ္၍ ထားခဲ့ၾကေလရာ
ဆံပင္၏ ေကာင္းျခင္းျဒပ္သည္လည္း
ေမာင္းသတင္းတစ္ရပ္ မဟုတ္ပါသေလာ။

ထို႔ျပင္တစ္ဝ
ေကာင္းေျခာက္ဆယ့္ေလးရပ္၊
ေသြးထပ္ထပ္ ႐ုပ္ညီ၊
က်မ္းဂန္စကား၊
ထပ္၍ ထားၾကျပန္သည္ႏွင့္အညီ၊
ဣတၱိယတို႔၏ အလွတရား
ေျခာက္ဆယ္ႏွင့္ ေလးပါး၌
ဆံေကသာ၏ ေကာင္းမႈကို
သံုးပါးစုဟု ေဖာ္ျပခဲ့ၾကသည္မွာ
ကုဋိလေကသာ-အဖ်ားေကာ့ေသာ ဆံပင္႐ွိျခင္း၊
ဒီဃမုဒၶဇာေကသာ-႐ွည္လ်ားေသာ ဆံပင္႐ွိျခင္း၊
သုခုမေကသာ-သိမ္ေမြ႔ေသာ ဆံပင္႐ွိျခင္းဟု
ထင္လင္းစြာ ျပဆိုခဲ့ၾကျပန္ပါသည္။

စေလအညာက နေဘဆရာႀကီး ဦးပုညက
ဥဒယ ဟူသည့္ ဘုရင္မင္းျမတ္ကို
သူ႔ 'ေရသည္ျပဇာတ္' တစ္ေနရာ၌
သ႐ုပ္ေဖာ္၍ ထားသည္မွာ
"မင္ပိတုန္းေရာင္၊ ျမေကေသွ်ာင္''
ဟူ၍
ဆံေကသာ မည္းနက္ပံုကို
စြဲမက္စရာ ထည့္သြင္းေရးသားခဲ့ဖူးေပသည္။

အခ်ဳပ္ကို ဆိုရေသာ္
က်ားခ်င္ က်ား၊ မခ်င္ မ
ဟိုးအတီေတ အတိတ္ အတိတ္တုန္းဆီက
ဦးထိပ္ဆံစႏွင့္ ပတ္သက္သည္႐ွိေသာ္
နက္ေမွာင္မႈကိုသာလွ်င္
ဂုဏ္တစ္ရပ္အျဖစ္
ယံုမွတ္ခဲ့ၾကေပသည္။

ယခုတစ္မူ
ဒိန္းမတ္ႏွင့္ နယ္သာလန္၊
အီတာလ်ံႏွင့္ ျပင္သစ္၊
အဂၤလန္၊ ဂ်ာမန္၊ ဆြစ္တို႔လို
ေရႊေရာင္အေမြး၊
ေငြအေရာင္အေမြး၊
ေနေလာင္အေမြး၊
နီတီတီ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္
ေနပူစပ္ခါး လုပ္စားရသေယာင္ေယာင္
အေမာင္ေမာင္၊ အမိမိ
ေဆးအမ်ိဳးမ်ိဳး ဆိုးၾကသည့္အခိုက္ဝယ္
ရန္ကုန္ေရာက္ တူမႀကီးတို႔တစ္သိုက္လည္း
လိုက္၍ ဆိုးၾကေလၿပီေကာဟု
ေမာစရာ့ စကားကို
ေတာက ၾကားသိရပါသည္။

သမိုင္းအေရးကိုလည္း ႏိုးၾကားပါမွ
ခ်ိဳင္းေမြးကိုလည္း ဆိုးထားပါစ။
သမိုင္းအေရးကို မႏိုးၾကားပါက
မ်က္ေမွာက္မွာ အလြဲႀကီးလြဲမည္၊
ခ်ိဳင္းေမြးကို မဆိုးထားပါက
လက္အေျမႇာက္မွာ အမည္းႀကီး မည္းသည္။

ေငြအသံုးမ်ားစရာ့ အေရးကိုလည္း ၿခိဳးျခံပါေလ၊
ေျခသလံုးသားက အေမြးကိုလည္း ဆိုးရန္ပါ အေဆြ။
ေငြအသံုးမ်ားစရာ့ အေရးကို မၿခိဳးျခံေတာ့
ေငြကစားကြက္မွာ မြဲမြဲေျပာင္မည္။
ေျခသလံုးသားက အေမြးကိုလည္း မဆိုးျပန္ေတာ့
ေလွကားအတက္မွာ မည္းမည္းေမွာင္သည္။

ရင္ခတ္ပန္း အလွေလးေတြကိုလည္း ပ်ိဳးပါ၊
ရင္ဘတ္တစ္ဝန္းမွ အေမြးေတြကိုလည္း ဆိုးပါ။
မနက္က အေႂကြးကိုလည္း ေက်ေအာင္ ေပးေလ၊
လက္က အေမြးကိုလည္း ေရႊေရာင္ေျပးပါေစ၊၊

ေက်ေအာင္ ေပးမွ အျပစ္မ႐ွိ၊ ေနာင္ဘဝေအး၊၊
ေရႊေရာင္ေျပးမွ ေခတ္၏ ေကာင္မကေလး။

မ်က္ခံုးေမြး၊ မ်က္ေတာင္ေမြး
မုတ္ဆိတ္ေမြး၊ ႏႈတ္ခမ္းေမြး
အေမြးအဝဝ
႐ွိ႐ွိသမွ်ကို ေရႊေရာင္ဆိုးေတာ့မွ
ေရႊအမ်ိဳး၊ ေငြအမ်ိဳး
မဂၤလာက်က္သေရ တိုးေတာ့မင့္ဟာ၊
ဦးေခါင္းတစ္ခုတည္း ေရႊေရာင္လက္၍ 
က်န္အေမြးခပ္သိမ္း မည္းနက္မေနေစရန္အလို႔ငွါ
တစ္ကိုယ္လံုး ဆိုးရန္ကို သတိခ်ပ္ဖို႔
ေမတၱာစာ ပို႔အပ္လိုက္ရေပသည္
တူ၊ တူမ အေပါင္းတို႔။    ။

➡ ➡ ➡

ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္း

ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္း၏ ဂ်က္ေမတၱာစာမွ။

သ႐ုပ္ေဖာ္ - ကာတြန္းေအာ္ပီက်ယ္ 

စာ႐ိုက္တင္ဆက္သူ
စေလ ငေနာ့

Comments

Popular posts from this blog

ငရဲဆိုတာ ဂျိုနဲ့လား 🖋 ဟံသာဝတီ ဦးဝင်းတင်

ဘာလဲဟဲ့... လူ့ငရဲ (မိတ်ဆက်) 🖋 ဟံသာဝတီ ဦးဝင်းတင်

ပုံစံခွက်ထဲက နိုင်ငံရေးမုန်တိုင်း (၁) 🖋 ဟံသာဝတီ ဦးဝင်းတင်