ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္း ရဲ႕ ဂ်က္ေမတၱာစာ

ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္းရဲ႕ 'ဂ်က္ေမတၱာစာ'
***************************

ဆရာေမာင္သာခ်ိဳ (ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္း) ကိုယ္တိုင္ က်ေနာ့္ကို ေမတၱာလက္ေဆာင္ ေပးထားတဲ့ ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္းရဲ႕ 'ဂ်က္ေမတၱာစာ' စာအုပ္ကေလးထဲက ျပံဳးရႊင္စရာ ေမတၱာစာကေလးေတြကို တႀကိမ္လွ်င္ တပုဒ္ႏႈန္းနဲ႔ စာ႐ိုက္တင္ေပးမယ္လို႔ စိတ္ကူးထားပါတယ္။ ဖတ္ၾကမယ္ မဟုတ္လား စာဖတ္သူတို႔။

သည္ကေန႔ စာအုပ္ရဲ႕ အဖြင့္စကား (အမွာစာ) ကို တင္ဆက္လိုက္ပါတယ္။ 

အဒ္မင္ 

ေမတၱာတရား စကားပလႅင္ 
*********************

'မ်စ္ဒဇာ' ဟု အသံထြက္သည္။ 

'ေမတၱာစာ' စာေပသည္ ေမာင္ႏွင့္ ႏွမ၊ သားႏွင့္ အမိ၊ ဇနီးႏွင့္ ခင္ပြန္း၊ ဆရာႏွင့္ ဒကာ ၅၂၈ သြယ္ေသာ ေမတၱာကို အေျခခံကာ ေမတၱာရပ္ခံ ဆိုဆံုးမသည့္ စာအမ်ိဳးအစား ျဖစ္ရာ ျမန္မာစာေပ ေခတ္ဦး အင္းဝေခတ္မွ စကာ အေျခခိုင္လာခဲ့ေသာ စာေပအမ်ိဳးအစားတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ 

စင္စစ္ ေမတၱာစာတို႔သည္ ပုဂၢိဳလ္ေရးေပးစာမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္....

''ထန္းလ်က္ႏွင့္ တူသည္ဟု 
ေက်ာက္ျဖဴကိုလည္း မနမ္းႏွင့္။
ကြၽမ္းလ်က္ႏွင့္ ျမႇဴသည္ဟု
ေအာက္သူကိုလည္း မစမ္းႏွင့္။

ေက်ာက္ျဖဴကို နမ္းလွ်င္
ဖုန္ကပ္သည္။
ေအာက္သူကို စမ္းလွ်င္
ကုန္တတ္သည္''

ဟု က်ည္းကန္႐ွင္ႀကီးက ဖြဲ႔လိုက္သည့္အခါ ထိုပုဂၢိဳလ္ေရးေပး ေမတၱာစာက အားလံုးကို လႊမ္းျခံဳသြားပါသည္။

''အေခ်ာအႏု
မပုမျမင့္
အခန္႔သင့္ကေလး
ေသးေသးသြယ္သြယ္
သေျပတို႔အရြယ္
မငယ္လြန္း၊ မႀကီးလြန္း
ဇြန္းျခစ္တစ္မ်ိဳး
အထိုးခံ အုန္းသီး
ဘုန္းႀကီးႀကိဳက္၊ မင္းႀကိဳက္
ကာလသားမ်ားႏွင့္
လားလားမွ် မထိုက္
ဗ်ာဆံဝိုက္၊ ဗ်ာဆံခါ''

စသည္ျဖင့္ ဦးပုညက ေမတၱာစာဖြဲ႔လိုက္သည့္အခါ အားလံုး ဖတ္ခ်င္ဖြယ္ရာ ျဖစ္သြားပါေတာ့သည္။

''တို႔အသား၊ တို႔အသည္း
တို႔အဆီရႊဲရႊဲကို 
ထမင္းပြဲအလယ္
အနင့္သား တယ္ၿပီးလွ်င္
ရယ္ကာ ျပံဳးကာ
အရသာ ခံစား၍
လင္မယားတစ္ေတြ
ျမံဳ႕ၾကသည့္ အေနမွာ
ၿမိန္ႏိုင္ေပ့ သူတို႔ကိုယ္
မ်ိဳရက္ေပ့ သူ႔ခံတြင္း
တို႔လုပ္သည့္ ထမင္းကို
တို႔ဟင္းလ်ာ အသားႏွင့္''

ဟု လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားက ေမတၱာစာဖြဲ႔လိုက္သည့္အခါ ေမတၱာစာက အမဲသား မစားေရးတရားကို ေဟာလိုက္ပါေတာ့သည္။

ယခုအခါသည္ကား ေမတၱာစာအေရးအသား ဆြံ႔အသြားခဲ့ပါၿပီ။

ယခုႏွစ္ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၈ အကုန္ ၁၃၇၉ အကူး သၾကၤန္ရက္ျမဴးကာလမ်ားအတြင္းဝယ္ လူသူေလးပါး မျမင္မေတြ႔ရသေလာက္ အေနအထား၌ ဤေခတ္သစ္ေမတၱာစာမ်ားကို ေရးခဲ့ၿပီး၊ ေရးေနဆဲ ျပန္လွန္ တည္းျဖတ္ သံုးသပ္ ျပဳျပင္ကာ အဆံုးသတ္ျဖစ္ပါသည္။

'ရႊင္ျမဴးေသာ စိတ္တို႔ ျဖစ္ေပၚအံ့' ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရပါသည္။ 'လူတြင္ ရႊင္ေသာ၊ ျမဴးေသာ စိတ္ကေလးလည္း ျဖစ္ဦးမွ' ဟု ယံုၾကည္လ်က္ ႐ွိပါသည္။

ဂ်က္ကြမ္းျခံကုန္း
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။

စာ႐ိုက္တင္ဆက္သူ 
စေလ ငေနာ့

Comments

Popular posts from this blog

ငရဲဆိုတာ ဂျိုနဲ့လား 🖋 ဟံသာဝတီ ဦးဝင်းတင်

ဘာလဲဟဲ့... လူ့ငရဲ (မိတ်ဆက်) 🖋 ဟံသာဝတီ ဦးဝင်းတင်

ပုံစံခွက်ထဲက နိုင်ငံရေးမုန်တိုင်း (၁) 🖋 ဟံသာဝတီ ဦးဝင်းတင်