သူငယ္ျပန္အလွ ၁ + ၂ + ၃ 🖋 ေအာင္သင္း
သူငယ္ျပန္အလွ
*************
ေအာင္သင္း
မ်ဳိးဆက္သစ္လူငယ္ေတြ အတြက္ ငါစာေရးေနတာ ေတာ္ေတာ္ မ်ားၿပီ။ ဒါေပမယ့္စိတ္ထဲမွာသာ ေရးေနတာ။ လက္ကမပါႏိုင္ခဲ့ဘူး။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့က်န္းမာေရး ယိုင္ၿပီး မစားႏိုင္၊ မေသာက္ႏိုင္၊ မသြားႏိုင္၊ မေလွ်ာက္ႏိုင္ ျဖစ္ေနတာ သံုးေလးလၾကာေနၿပီ။ ထိုင္ရာကထ ရင္ေတာင္မွ လူတြဲၿပီး ကူဆြဲေပးမွ ထူႏိုင္ထႏိုင္တဲ့အျဖစ္မ်ဳိး ဆိုပါေတာ့ ကြယ္။ ၈၆ ႏွစ္တိုင္တိုင္ အမႈထမ္းေပး ခဲ့တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကလည္း ပင္ပန္း ရွာၿပီေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ အိပ္ရာထဲမွာ လွည့္လိုက္၊ ေစာင္းလိုက္၊ ေကြးလိုက္၊ ဆန္႔လိုက္ေနရတာ ပိုမ်ားလာတယ္။ လူကသာ အိပ္ရာထဲမွာလဲေနတာ။ စိတ္ကေတာ့ ၿငိမ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ ေျပးလိုက္လႊားလိုက္ ျပန္လိုက္သြား လိုက္ တရစပ္မရပ္မနား လႈပ္ရွားေန ေတာ့တာပဲ။
ဒီေတာ့ သူငယ္ျပန္တာ တစ္မ်ဳိး ျဖစ္လာတယ္။ ႐ိုး႐ိုးသူငယ္ျပန္တာက သတိလက္လြတ္ စိတ္ေဖာက္ျပန္သြား တာ။ ငါသူငယ္ျပန္ ပံုက ကေလး သာသာ သိတတ္မွတ္တတ္တဲ့အရြယ္ မွာ ႀကဳံခဲ့တဲ့အရာ၊ ေတြ႕ဆံုခဲ့တဲ့ကဗ်ာ ေတြကို စိတ္ထဲမွာျပန္ၿပီး ရြတ္ေနမိ တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ စာေပသူငယ္ျပန္မႈ လို႔ဆိုရေလမလား မသိေတာ့ဘူး။ ငါ့မွာေလ ဆယ္ႏွစ္၊ ဆယ့္တစ္ႏွစ္ သာသာေလာက္ဆီက ၾကားဖူးနားဝ မွတ္သားခဲ့ရတဲ့ အခ်ဳိးကဗ်ာတိုတို ထြာထြာေတြကို စိတ္ထဲမွာ ျပန္လည္ ရြတ္ဆိုရင္း ၾကည္ႏူးေနမိပါတယ္။ လူက ေန မေကာင္းေပ မယ့္ စိတ္က ေတာ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ေျပးေျပးလႊား လႊား ေနေကာင္းေနျပန္တယ္ဆိုပါစို႔။ သတိရ ေရရြတ္မိတာက လက္တန္း ေကာက္ကာငင္ကာ ရြတ္လိုက္ၾကတဲ့ ဥာဏ္ရႊင္သူေတြရဲ႕ အခ်ဳိးကဗ်ာေတြ ပါပဲ။ ဒီလိုေရရြတ္လိုက္တာကို စာခ်ဳိးလို႔ေခၚ ၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္ လဲဆိုေတာ့ သူတို႔စာခ်ဳိးေတြက မ်ားေသာအားျဖင့္ ေဒြးခ်ဳိးလကၤာေတြ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ ေဒြးခ်ဳိးဆိုတာက အခ်ဳိးႏွစ္ခ်ဳိးပါလို႔ေခၚၾကတာပါ။ ဒီေတာ့ ေဒြးခ်ဳိးဆိုတာေတြ ရွင္းျပရပါ ဦးမယ္။ မင္းတို႔ၾကားဖူးမွာပါ။
”ေတာင္ေတာရယ္သာ
မာလာ က ငံုဖူး၊
တစ္ပင္ကို ႏွစ္ပင္ယွက္တယ္
ေက်းငွက္ကျမဴး”
အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ ကဗ်ာကို ေဒြးခ်ဳိးကဗ်ာလို႔ေခၚတယ္။ အဲဒီမွာ အခ်ဳိးႏွစ္ခ်ဳိးပါတယ္။ ပထမအခ်ဳိးကို အခံပိုဒ္လို႔ေခၚတယ္။ ဒုတိယအပိုဒ္ကို အအုပ္ပိုဒ္လို႔ေခၚတယ္။
အခံပိုဒ္မွာ ကာရန္အျဖစ္ သာ ႏွင့္ လာကို ယူထားတယ္။ ဒုတိယ အေၾကာင္း အအုပ္ပိုဒ္မွာ ယွက္ ႏွင့္ ငွက္ကို ယူထားတယ္။ အတြင္းကာ ရန္ေတြေပါ့။ ပထမပိုဒ္မွာ ဖူးဆိုတဲ့ ကာရန္နဲ႔ခံထားတယ္။ ဒီေတာ့ အအုပ္ ပိုဒ္မွာ ျမဴးနဲ႔ အုပ္လိုက္တယ္။ အသံ ထြက္ၿပီး ရြတ္ၾကည့္လိုက္ရင္ အခံ အအုပ္ကာရန္သံေတြကို မင္းတို႔ရဲ႕ နားထဲမွာ သိလာပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီလို ေဒြးခ်ဳိးကဗ်ာတိုေလး ေတြကို မင္းတို႔လည္း ေတြ႕ဖူးၾကမွာ ပါပဲ။
”လူေလးရယ္ငို၊ ခိုဖမ္းလို႔ေပး
ခိုျဖဴခိုျပာနက္ကယ္
ဖမ္းခက္လွေသး”
အဲဒီေဒြးခ်ဳိးမွာပါတဲ့ အခံပိုဒ္၊ အအုပ္ပိုဒ္၊ အတြင္းကာရန္၊ အခံကာ ရန္၊ အအုပ္ကာရန္ ဆိုတာေတြကို မင္းတို႔ၾကားႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒါေတြ က မူလတန္းဖတ္စာေတြထဲမွာ ေတြ႕ရတဲ့ ေဒြးခ်ဳိးေလးေတြျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီလို ေဒြးခ်ဳိးေလးေတြကို ကဗ်ာဥာဏ္ကာရန္ ထက္ျမက္သူေတြ က ႐ုတ္ျခည္း ေကာက္ကာငင္ကာ ရြတ္ဆိုႏိုင္ၾကသတဲ့။ တစ္ခါတစ္ရံ မွာေတာ့လည္း တစ္ေယာက္က အခံ ပိုဒ္ကို ရြတ္လိုက္ရင္ ေနာက္တစ္ ေယာက္က အအုပ္ပိုဒ္ကို ရြတ္ၿပီး ကဗ်ာကို အၿပီးသတ္ေပးသတဲ့။
ကုန္းေဘာင္ေခတ္က အဲဒီလို စာခ်ဳိးေကာင္းသူေတြ ေပၚထြက္ခဲ့ရာ မွာ ဖိုးသူေတာ္ဦးမင္းနဲ႔ လူဦးမင္းလို႔ ႏွစ္ေယာက္ရွိသတဲ့။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ က အပ်င္းေျပစာခ်ဳိးေလ့ရွိၾကတယ္ ဆိုကိုး။
တစ္ေန႔မွာေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ ေယာက္က ေလွကေလးနဲ႔ ျမစ္ထဲမွာ ေလွာ္ခတ္သြားသတဲ့။ ငါးေလးတစ္ ေကာင္က ေရထဲမွာ ကူးရင္းခတ္ရင္း ခုန္ၿပီးေတာ့ ေလွဝမ္းထဲကိုက်လာ တယ္။ ဒီေတာ့ လူဦးမင္းက ငါးေလးကို ေကာက္ယူၿပီး ဖိုသူေတာ္ဦးမင္းဆီ ကို ေပးလိုက္တယ္။ ေပးရင္းက ေဒြးခ်ဳိး အခံပိုဒ္ကေလးရြတ္ၿပီး ေပးလိုက္တာ။ သူရြတ္တာက-
”နိဗၺာန္ကိုရြယ္ ကယ္ပါေတာ့ လား”
ဒီေတာ့ ဖိုးသူေတာ္ဦးမင္းက ငါး ကေလးကိုယူလိုက္ၿပီး ေရထဲျပန္ပစ္ လိုက္ရင္း အအုပ္ပိုဒ္ကို ရြတ္လိုက္ သတဲ့။
”ႀကဳံပေလ တစ္ေကာင္တည္း ေဖာ္ကြဲတဲ့ငါး”
ဒီလိုနဲ႔ပဲ ျမစ္ထဲမွာ ေလွာ္ခတ္ သြားေနၾကရင္းနဲ႔ တစ္ေနရာေရာက္ ေတာ့ ကမ္းပါးျမင့္တဲ့ ျမစ္ေရေၾကာ ႀကီးကို ေရာက္လာတယ္။ မင္းတို႔ လည္း ေတြ႕ဖူးမွာပါ။ ျမစ္ရဲ႕ကမ္းပါး ေပၚမွာ အိမ္သာေတြေဆာက္တတ္ ၾကတယ္။ ေရတက္ခ်ိန္မွာ ေရနဲ႔အိမ္ သာနဲ႔နီးေနေသာ္ လည္း ေရက်တဲ့ အခ်ိန္မွာ အိမ္သာနဲ႔ ျမစ္ေရ အေဝးႀကီး ျဖစ္သြားတတ္တယ္။ ဦးမင္းႏွစ္ ေယာက္ရဲ႕ ေလွကေလးက ေရထဲ မွာ ျဖတ္ၿပီး ေလွာ္သြားခိုက္ ကမ္းပါးအိမ္ သာေပၚက အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ က ျဗန္းျဗန္း ျဗန္းျဗန္းနဲ႔ အေပါ့သြား လိုက္တယ္ဆိုကိုး။ ဒီေတာ့ လူဦးမင္း က အခံပိုဒ္ကိုရြတ္ၿပီး စာခ်ဳိးလိုက္ တယ္။
”မဆင္ပဲနဲ႔ရြာ အိမ္သာကမိုး”
ဒီေတာ့ ဖိုးသူေတာ္ဦးမင္းက အအုပ္ပိုဒ္ကို ရြတ္ရျပန္တာေပါ့။ သူ အုပ္လုိက္ပံုက-
”ေျခမမွန္ ေရျပန္ကို စာဆို တတ္သူက မိုးမွတ္လို႔ခ်ဳိး”
အဲဒီမွာ တစ္ခုသတိထားမိတာ က မိုးမွတ္လို႔ခ်ဳိးဆိုတာမွာ ခ်ဳိးက စာခ်ဳိးတာလည္းျဖစ္တယ္။ ေရခ်ဳိး တာလည္းျဖစ္ႏိုင္ တယ္။ ႏွစ္ခြထြက္တဲ့ စကားလံုးေပါ့။ ေရွ႕မွာက ေျခမမွန္ ေရျပန္လို႔ဆိုထားတယ္ေလ။ ေရျပန္ ဆိုတာက ေရေသာက္ၿပီး ျပန္ထြက္ တဲ့ ေရမဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ ေသး ေပါက္ခ်တာေပါ့။ အဲဒါကို မိုးမွတ္ လို႔ခ်ဳိးတယ္လို႔ အဓိပၸါယ္ထြက္မလာ ဘူးလား။
ငါ့မွာေလ လူႀကီးေတြရွင္းျပတာ ကို ကေလးဘာဝ တစ္ခစ္ခစ္ျမဴးထူး စြာ ရယ္ေမာခဲ့မိတာကို ျပန္ၿပီးသတိရ ေနမိတယ္။
ဒီလိုကြယ့္။ လူႀကီးေတြဆိုတာ က ေႏြရာသီေန႔လယ္ခင္းမွာ ဝိုင္းဖြဲ႕ၿပီး လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းေသာက္တတ္ ၾကတယ္။ လက္ဖက္သုပ္ကေလး ေတြလည္း ပါတတ္သေပါ့။ ငါက ေတာ့ ပဲျခမ္းေၾကာ္ေလးစားလိုက္၊ ေရေႏြးအိုး မီးသြားထိုးလိုက္နဲ႔ေပါ့ ကြယ္။
ငါႀကဳံရတဲ့ လူႀကီးပိုင္းဆိုတာက အသက္ႏွစ္ဆယ္ဝန္းက်င္ေလာက္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ငါက တစ္ဆယ့္တစ္ ေလာက္ဆိုေတာ့ သူတို႔ကို ဧရာမလူ ႀကီးေတြလို႔ ခံစားမိခဲ့တယ္။ ခုျပန္ၿပီး စဥ္းစားလိုက္ေတာ့ လူပ်ဳိေပါက္ကာလ သားေတြပါ။ အဲဒီထဲမွာ တစ္ေယာက္ ကိုေတာ့ မွတ္မွတ္သားသား သတိရ ေနမိတယ္။ သူ႔နာမည္က ကိုျမေသာ္ တဲ့။ သူက ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား ျဖစ္ေနၿပီ။ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား ဆိုတာ ျမင္ဖူးေအာင္ၾကည့္ၾကရတဲ့ ေခတ္ေပါ့။ မွတ္မိသေလာက္ ဒီအခ်ိန္ က ငါတို႔ေတာင္တြင္း ႀကီးမွာ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသား ႏွစ္ေယာက္ပဲ ရွိတယ္။
အဲဒီကိုျမတ္ေသာ္က စာအလြန္ ဖတ္တယ္။ မွတ္မွတ္သားသားလည္း ရွိတယ္။ ကဗ်ာတိုကဗ်ာစေတြ တဝါးဝါးပြဲက်ေအာင္ ရြတ္ျပတတ္ တယ္။ ငါကိုယ္တိုင္ စာေပဝါသနာ အေျခပ်ဳိးခဲ့တာ သူ႔ေက်းဇူးဆိုတာ မၾကာခဏ သတိရတယ္။ ေစာေစာ ကေျပာ ခဲ့သလို ငါကိုယ္တိုင္ အိပ္ရာ ေပၚမွာလဲေလ်ာင္းေနရင္း သူ႔ကိုလည္း အလြမ္းေျပမိျပန္တာေပါ့။ သူေျပာတဲ့ အထက္က ကဗ်ာေတြ၊ ဖိုးသူေတာ္ဦးမင္း၊ လူဦးမင္းဆိုတဲ့ နာမည္ေတြ ေၾကာင့္ ေမွာ္ပီဆရာသိန္းေရးတဲ့ ပါးစပ္ရာဇဝင္၊ အ႐ူးလြယ္အိတ္ စာတမ္း ဆိုတာေတြ ကို ဖတ္မိလာျပန္ ပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ငါ့အသက္က ဆယ္ႏွစ္၊ ဆယ့္တစ္ႏွစ္ပဲရွိပါေသး တယ္။ ဒုတိယတန္း တတိယ တန္း ေလာက္ေပါ့။
လြမ္းရတဲ့ သူငယ္ျပန္မႈကို ဆက္ခ်င္ေသးတယ္ကြာ။
ေအာင္သင္း
Sayaraungthin Wordpress ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ကေန ကူးယူပါတယ္။ Sayaraungthin Wordpress ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
စေလ ငေနာ့
_____________________________________
သူငယ္ျပန္အလွ ၂
***************
ေအာင္သင္း
လြမ္းရတဲ့ စာဆိုေတြနဲ႔ ကဗ်ာတို ေလးေတြအေၾကာင္းကို ဆက္လိုက္ပါ ဦးမယ္။
ေရွးက ကာရန္၊ အခံ၊ အအုပ္ အလြန္ဝါသနာႀကီးတဲ့ ဘုန္းႀကီးတစ္ ပါးရွိတယ္ဆိုကိုး။ သူ႔ေက်ာင္းမွာ ေနပါရေစ၊ ခိုပါရေစလို႔ ခြင့္ပန္တဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးလာလိုက္ရင္ ကဗ်ာအခံအအုပ္ မဆိုတတ္ရင္ လက္မခံဘူးတဲ့။ တစ္ေန႔မွာေတာ့ ရဟန္းပ်ဳိႏွစ္ပါး ေရာက္လာ တယ္။ ဒီေတာ့ စာဆို၊ စာရြတ္ဝါသနာ႐ူး ဘုန္းႀကီးက
”မင္းတို႔ ကဗ်ာ အခံ၊ အအုပ္ဆိုတတ္ ရင္ ငါ့ေက်ာင္းမွာ ေနခြင့္ျပဳမယ္။ ကိုင္း-အခံပိုဒ္ကို ငါရြတ္ျပမယ္။ မင္းတို႔ အအုပ္ပိုဒ္ကိုဆိုၾကစမ္း”
လို႔ ေျပာၿပီး-
''ေနမင္းကပူ၊ ဘဝင္ဆူလို႔ေဆြး
အဲဒီအခံကို အုပ္ၾကစမ္း''
လို႔ ေျပာသတဲ့။ ဒီေတာ့ ပထမရဟန္းပ်ဳိ ေလးက မအုပ္တတ္ပါဘူးဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္လိုက္တယ္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက သူ႔ေက်ာင္းမွာေနခြင့္မျပဳႏိုင္ဘူး ေပါ့။ ဒုတိယရဟန္းေလးကို မင္း ေကာ အုပ္ႏိုင္သလား။ အအုပ္ပိုဒ္ကို ဆိုစမ္းဆို ေတာ့ ဒုတိယရဟန္းေလး က-
''ပ်ဳိတို႔ေမာင္ သစ္ခက္ခ်ဳိး၊ မိုးခါမွေအး'' လို႔ အုပ္ေပးလိုက္သတဲ့။ ဒီေတာ့အခံပိုဒ္ ဆက္လိုက္ရင္-
ေနမင္းကပူ၊ ဘဝင္ဆူလို႔ေဆြး
ပ်ဳိတို႔ေမာင္ သစ္ခက္ခ်ဳိး၊ မိုးခါမွေအး
အခံအအုပ္ျပည့္စံုတဲ့ ေဒြးခ်ဳိး ကေလးျဖစ္သြားတယ္မဟုတ္လား။ ငါက ခပ္ငယ္ငယ္ မဟုတ္လား။
ရြတ္လို႔ဆိုလို႔ ေကာင္းတာေၾကာင့္၊ နားဝင္လည္းခ်ဳိတာေၾကာင့္ အလြန္သေဘာ က်ခဲ့တာေပါ့။
ဒီလိုနဲ႔ပဲ ဒုတိယကဗ်ာဆိုတတ္တဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေလးကို သူ႔ေက်ာင္းမွာ ေနခြင့္ေပးလိုက္တယ္။ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ဒီဦးဇင္းေလးဟာ အခံပိုဒ္၊ အအုပ္ပိုဒ္ ခံလိုက္၊ အုပ္လိုက္ရြတ္ဆိုၿပီး ႏွစ္ဦးသား ေပ်ာ္ေနၾကတာေပါ့ေလ။ တစ္ေန႔မွာေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ပါးတည္း ဆြမ္း စားဖို႔ျပင္ဆင္ေနၾကတယ္။ ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းေတာ္ႀကီးကေတာ့ ဆြမ္းစား စားပြဲမွာထိုင္ၿပီး ဆြမ္းပြဲျပင္ဆင္ေနတယ္။ ရဟန္းေတာ္ေလးကေတာ့ သြားလိုက္လာလိုက္ ဆြမ္းဟင္းခြက္ ေတြကို ယူလိုက္ပို႔လိုက္ ကူညီေန သတဲ့။ ဒီအခိုက္မွာ ေက်ာင္းျပတင္း ေပါက္မွေနၿပီး ျမင္လိုက္ရတာက မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ဟာ ေက်ာင္းအနီးမွာရွိတဲ့ ျပည္ပန္းညဳိပင္ ေပၚ ျပည္ပန္းညဳိရြက္ ခူးေနရင္း မိုးေရ စြတ္ေနတဲ့ သစ္ကိုင္းႀကီးေပၚမွာ ေခ်ာ္လဲတာကို ျမင္လိုက္ရတာနဲ႔ ဦးဇင္းေလးက-
ျပည္ပန္းညဳိပင္ေပၚ ပ်ဳိေခ်ာ္ လို႔လဲ လို႔အခံပိုဒ္ကို ရြတ္လိုက္တယ္။ ဒီေတာ့ ဆြမ္းပြဲျပင္ေနတဲ့ ေက်ာင္း ထိုင္ဘုန္းႀကီးက-
အလိုေတာ္ အေပါက္ေဟာင္း ကံေကာင္းလို႔လြဲ လို႔ ေအာ္ၿပီး အအုပ္ ပိုဒ္ကိုရြတ္လိုက္တယ္။ ၿပီးမွ ဘယ္သူ လဲဟဲ့လို႔ ထၿပီးၾကည့္လိုက္တယ္။
”ဟယ္-အဲဒါငါ့တူမဟဲ့။ ဒါေပမယ့္ မတတ္ႏိုင္ဘူးေဟ့။ ကာရန္က အဲဒီလိုေျပးေနေတာ့ ကာရန္ေျပးတဲ့ အတိုင္း အုပ္ထည့္လိုက္ရ တာပဲ”
”ျပည္ပန္းညဳိပင္ေပၚ ပ်ဳိေခ်ာ္ လို႔လဲ၊
အလိုေတာ္ အေပါက္ေဟာင္း၊ ကံေကာင္းလို႔လြဲ”
မင္းတို႔ေကာ၊ ဒီ ေဒြးခ်ဳိးေလးကို ဖတ္ၿပီး ဘယ္လိုေနမယ္မသိဘူး။ ငါ့မွာေတာ့ ခပ္ငယ္ငယ္ကေလးဘဝ မွာ တခစ္ခစ္နဲ႔ သေဘာက်သြားတာ ေပါ့။ ခုထက္တိုင္ေအာင္ ဒီေဒြးခ်ဳိး ေလးေတြကို ျပန္ေတြးမိတိုင္း ၿပဳံးမိ တတ္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုေျပာရဦးမယ္။ ဗန္း ေမာ္ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာ ေက်ာင္း သားငယ္ဘဝက ဆိုခဲ့တဲ့စာလို႔ေျပာ တာပဲ။ ဟုတ္ေလ၊ မဟုတ္ေလေတာ့ ငါလည္းမေျပာတတ္ဘူး။ တစ္ဆင့္ စကားတစ္ဆင့္နား ၾကားခဲ့ရတဲ့ မွတ္ တမ္းေတြကိုးကြယ့္။ ဟုတ္ပါတယ္။ မွန္ပါတယ္လို႔ ဘယ္သူမွ မေျပာႏိုင္ ၾကဘူးေပါ့။ ငါမွတ္သားဖူးတဲ့ မွတ္တမ္းအရဆိုရင္ေတာ့-
တစ္ေန႔မွာ ရြာသူရြာသားတစ္စု ေစ်းေရာင္းေစ်းဝယ္ရြာနီးနားကို ခရီး သြားၾကသတဲ့။ ခရီးသည္ထဲမွာ အပ်ဳိႀကီးမဘုတ္ဆံုနဲ႔ သူ႔ေမာင္ငယ္ ဖိုးစြံတို႔လည္း ပါၾကသတဲ့။ ဗန္းေမာ္ ဆရာေတာ္ေလာင္းလ်ာလည္း ပါသ ေပါ့ေလ။ အဲဒီမွာ ေညာင္ပင္ကုန္းကေလး တစ္ခုေရာက္ေတာ့ နားၾကတဲ့ အခါ အပ်ဳိႀကီး မဘုတ္ဆံုက ေခါင္း ေပၚက ေတာင္းကိုခ်လိုက္ရင္း ‘ဗ်ိ’ ခနဲ အသံ က်ယ္က်ယ္နဲ႔ ေလလည္ လိုက္သတဲ့။ ဒီေတာ့ ဗန္းေမာ္ဆရာ ေတာ္ေလာင္း ေကာင္ေလးက မေန ႏိုင္ေတာ့ဘဲ-
ေရႊေညာင္ပင္သာတဲ့ကုန္း
စု႐ုံးလို႔ေနၾကရွာ
မဘုတ္ဆံု အပ်ဳိႀကီး
အီးမတ္တတ္ပါ
လို႔ အခံပိုဒ္ စာခ်ဳိးလိုက္တယ္။
ဒီေတာ့ မဘုတ္ဆံုရဲ႕ေမာင္ငယ္ ဖိုးစြံက စာခ်ဳိးတဲ့ေကာင္ေလးကို ေဒါသျဖစ္ၿပီး ထဆဲပါသတဲ့။ အဲဒီ ေတာ့မွ ဗန္းေမာ္ ဆရာေတာ္ေလာင္း ေကာင္ေလးက ဆက္ၿပီးအအုပ္ပိုဒ္ကို ဆိုလိုက္ျပန္တယ္။
မလိမၼာ၊ ဗာလာနမိုက္ခဲ
သူ႔ႏွမ စအိုတြန္လို႔
ငဖိုးစြံ ဗာလရယ္
ဒင္းထလို႔ဆဲ
ကဲ-ငါတို႔ကေလးဘဝမွာ ၾကား လိုက္ရေတာ့ တဟိဟိ တဟားဟား ပြဲက်သြားတာေပါ့။ အခုေျပာခဲ့တဲ့ ကဗ်ာကေလး ကိုေတာ့ ေလးဆစ္ လို႔ေခၚၾကတယ္။ ေလးခ်ဳိးကဗ်ာကို အတိုဆစ္ပိုင္းထားလို႔ ေလးဆစ္လို႔ ေခၚၾကတာေပါ့။ ဒီကဗ်ာကို ေသခ်ာ စုေပါင္းေရးၾကည့္ရင္-
ေရႊေညာင္ပင္သာတဲ့ကုန္း
စု႐ုံးလို႔ေနၾကရွာ
မဘုတ္ဆံု အပ်ဳိႀကီး
အီးမတ္တတ္ပါ
မလိမၼာ၊ ဗာလာနမိုက္ခဲ
သူ႔ႏွမစအိုတြန္လို႔
ငဖိုးစြံ ဗာလရယ္
ဒင္းထလို႔ဆဲ
ခပ္ငယ္ငယ္က ၾကားခဲ့ရဖူးတဲ့ စာဆိုပံုျပင္တစ္ခုကိုလည္း ေျပာလိုက္ ရဦးမယ္။ ၾကမ္းၿပဲဆိုတဲ့ရြာမွာ စာဆို စာခ်ဳိး အလြန္ ဝါသနာပါတဲ့ ဘုန္းႀကီး တစ္ပါးေက်ာင္းထိုင္သတဲ့။ တစ္ေန႔မွာ ေတာ့ သူ႔လိုပဲ စာဆိုစာခ်ဳိး ဝါသနာ ပါတဲ့ ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္ဟာ ခရီးသြားေဖာ္တစ္စုနဲ႔ အဲဒီေက်ာင္းကို ေရာက္သြားပါေလေရာ။ စာဆိုစာခ်ဳိး အေၾကာင္း စကားစပ္မိေတာ့ က်န္တဲ့ ဒကာေတြက ဒီေကာင္ေလးဟာ စာဆိုစာခ်ဳိးေကာင္းေၾကာင္း ဘုန္းႀကီး ကိုေလွ်ာက္တာေပါ့။
ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးကလည္း ဝမ္းသာအားရနဲ႔-
”ေအးကြယ္။ ဝမ္းသာလိုက္ တာ။ ငါလည္းဖ်ားေနတုန္းမို႔ စိတ္ ေျပာင္းစိတ္လႊဲေပ်ာ္ရေအာင္ စာခ်ဳိးစမ္း ကြယ္။ မင္းခ်ဳိးတဲ့စာထဲမွာ ငါ့ထိုး ကြင္း မွင္ေၾကာင္လည္းပါရမယ္။ ငါ့တူေတာ္ေမာင္ သာေဘာ္လည္းပါရမယ္။ ေဟာဒီ ဆြမ္းအုပ္နီႀကီးလည္း ပါရမယ္”
လို႔ ေျပာၿပီး စာခ်ဳိးခိုင္း သတဲ့။ ဒီေတာ့ အဲဒီသူငယ္ေလးက စာခ်ဳိးလိုက္တယ္။
ကြမ္းအစ္ႀကီးနီတာရဲ
ၾကမ္းၿပဲမွာသူေပ်ာ္
သာေဘာ္တို႔တူဝရီး
ထိုးကြင္းမွင္ေၾကာင္နဲ႔
ေတြ႕မေရွာင္ အကုန္စား
ဖ်ားတဲ့ခင္ႀကီး
လို႔ စာခ်ဳိးလိုက္ ေတာ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက အလြန္ သေဘာက် ေက်နပ္သြားၿပီး မုန္႔ေတြ၊ ထန္းလ်က္ေတြ ခ်ေကြၽးတာေပါ့။
ကဲ-အလ်ဥ္းသင့္ရင္ ေနာက္ တစ္ပတ္ဆက္ပါဦးမယ္။
ေအာင္သင္း
Sayaraungthin Wordpress ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ကေန ကူးယူပါတယ္။ Sayaraungthin Wordpress ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
စေလ ငေနာ့
______________________________
သူငယ္ျပန္အလွ ၃
***************
ေအာင္သင္း
”ကဗ်ာတတ္ခ်င္ စာစပ္သင္” ဆိုတဲ့ စကားရွိတယ္။ စာစပ္သင္ဆို တဲ့ စကားက ကာရန္သြင္းၿပီးေရးတာ ပါပဲ။ စာစပ္တယ္ဆိုတာ ကာရန္ နေဘသြင္းၿပီးေရးတာဆိုတာပါပဲ။ အဲဒီလို ကာရန္ နေဘကို ေရးတတ္ၿပီး မွ စာခ်ဳိးတဲ့အဆင့္ကို တက္ရျပန္ တယ္။ စာခ်ဳိး တယ္ဆိုတာကေတာ့ ကာရန္ နေဘသြင္းထားတဲ့ စကား ေတြကို ေဒြးခ်ဳိး၊ ႀတိခ်ဳိး၊ ေလးခ်ဳိး စသည္အား ျဖင့္ အခ်ဳိးကိုက္ေအာင္ စပ္ဆို သြားတာပါပဲ။
ဘဲအုပ္ကတစ္ရာ၊ ႏွစ္ရာ
မေဗဒါက တစ္ပင္တည္း
အယက္အကန္ခံလို႔
ေဗဒါပ်ံအံကိုခဲ
ပန္းပန္လ်က္ပဲ
အဲဒါဟာ မင္းတို႔သိၿပီးသား ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ေဗဒါလမ္း ကဗ်ာထဲ က ေဒြးခ်ဳိးကေလးပဲေပါ့။
ေဒြးခ်ဳိး အခံပိုဒ္၊ အအုပ္ပိုဒ္ကိုေတာ့ နားလည္ ခဲ့ၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။ အခံအအုပ္ လြဲတာေတြကို ငါတို႔ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြ က ေလွာင္ၿပီး ရယ္ေမာတတ္ၾက တယ္။ ဆိုၾကပါစို႔။ သားအဖ ႏွစ္ ေယာက္ ခရီးသြားရင္း အခံပိုဒ္၊ အအုပ္ပိုဒ္ကို စာဆိုၾကသတဲ့။ သား က အခံပိုဒ္ကို ရြတ္လိုက္တယ္။
ဟိုေရွ႕ကေတာင္ တယ္ျမင့္တဲ့ ေတာင္
အဲဒီေတာ့ ဖေအက ငါအေဖ ေမာ့ကာၾကည့္ ေခါင္းေပါင္း ကြၽတ္ လို႔က် ဆိုကိုး။ အဲဒါကို ေျပာၿပီး ငါတို႔ ျမန္မာ လူမ်ဳိးေတြက ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ရယ္ေမာတတ္ၾကတယ္။ ေအာက္က အခ်ဳိးေလးကိုလည္း ၾကည့္လိုက္ပါဦး။
လင္းၾကက္ကယ္ေဆာ္၊
စည္ေတာ္ကေနာင္ဒိုင္း
ပ်ဳိတို႔ေမာင္ ၾကက္ျပာပိုက္တယ္၊
ပုသိမ္ထီးကုတ္ကုတ္။
အဲဒီစာစုမ်ဳိးဆိုလွ်င္ ငါတို႔ကိုယ္ တိုင္ ကေလးဘဝက တခစ္ခစ္ရယ္ခဲ့ ဖူးတယ္။ အဲဒီေတာ့ ငါတို႔ျမန္မာ လူမ်ဳိးေတြဟာ ကေလးဘဝကကိုပဲ ကာရန္ နေဘကို ခ်စ္တတ္ေနၾကၿပီ။
တစ္နည္းအားျဖင့္ အသံအလွကို တို႔ နားက အရသာခံတတ္ၾကၿပီ။ အသံ အလွပ်က္ရင္လည္း ရယ္ေမာတတ္ ၾကၿပီဆိုတာ အလြန္သိသာတယ္။ ေအာက္ကေဒြးခ်ဳိးေလးကို ေသခ်ာ ၾကည့္စမ္းပါ။ အခံ၊ အအုပ္ ကာရန္ ေဝးေသာ္လည္း အဲဒီကာရန္သံကို ငါတို႔ျမန္မာေတြက ၾကားႏိုင္ၾက တယ္။ အရသာခံႏိုင္ၾကတယ္။
မႈန္ျပာငယ္ရီ၊ ကံုရာသီတပို႔တြဲ မွာလ
ေပါက္လဲေတြအေရာင္ေတာက္ ရွာၾကတယ္။ ေတာင္ေျမာက္ေလေႏွာ
နီးလို႔ငယ္ဝါ၊ မီး႐ႈိ႕ကာ ဘယ္သူ ေတြႏႈိက္ပါလိမ့္
ပူလိုက္ေလ၊ အက်ဳိးဘာမွ်မနပ္ ပါတကား၊ ႐ိုးျပတ္လယ္ေတာ
အဲဒီမွာဆိုရင္ အခံကာရန္ ေႏွာ နဲ႔ ေတာ ဟာ အေတာ္ေလးကြာ တယ္။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာေတြနားမွာ ၾကားႏိုင္ၾကတယ္။
စကားေျပာေနရင္း နတ္ေမာက္ ဦးေက်ာ့ ေရးခဲ့တဲ့ သံေဝဂ ေဒြးခ်ဳိး ကို သြားလို႔သတိရမိျပန္တယ္။ အဲဒါ မ်ဳိးကိုေတာ့ သံေဝဂ ေဒြးခ်ဳိးလို႔လည္း ေခၚတယ္။ နိဗၺိႏၵ ေဒြးခ်ဳိးစသည္အား ျဖစ္လည္းေခၚတယ္။ ဖတ္ၾကည့္စမ္း ပါဦး။
ဝဋ္ေႂကြးငယ္တင္၊ လြတ္ေရး ဘယ္မျမင္ဟု၊ ကိုယ္တြင္တရား။
မခ်ိသူ သတိအႏိုင္မူရေတာ့ ဝိဋဋဴ သာကီသတ္စဥ္က၊ ေစာျမတ္ စြာ ကိုယ္ေတာ္တိုင္မွ မကယ္ႏိုင္ သို႔စဥ္တုန္းကကြယ္ ဘုန္းအရွိသား။
အဲဒီလိုေဒြးခ်ဳိးေတြကိုလည္း သီခ်င္းႀကီးေတြ အဆံုးသတ္မွာ သျဖန္အျဖစ္ထည့္ေလ့ရွိတတ္ၾကတယ္။ သံျဖန္ ကေနၿပီး သျဖန္ ျဖစ္လာတယ္ လို႔လည္း ဆိုၾကတယ္။ အဲဒါကိုေတာ့ ေဒြးခ်ဳိးသျဖန္လို႔ေခၚသေပါ့။ ဥပမာ-
ခ်စ္ျခင္းငယ္ၿပဳိင္၊ ျမစ္မင္းပိုင္ အဏၰဝါက ျပန္မသာကဲ
ယြင္းေစ့ဝသုန္ ေငြဝန္းေသာ္တာ ယံုသို႔ ကမၻာကုန္က်ယ္သ၍ကို ဘယ္ေမ့လိမ့္မလဲ
အထက္မွာ ေျပာခဲ့တဲ့ အခ်ဳိး ကဗ်ာေတြကို ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြအေနနဲ႔ အလြန္ႏွစ္သက္ၾကတယ္။ တိုတို လည္း ေရးလို႔ရတယ္။ ရွည္ရွည္ လည္း ေရးလို႔ရတယ္။ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႔ ေလးခ်ဳိး ရွည္ႀကီးေတြကို မင္းတို႔သတိထားမိ မွာေပါ့။ ဆရာႀကီးကေတာ့ လံုးထပ္၊ နေဘ၊ ကာရန္ေတြကို အလြန္ႏိုင္နင္း တယ္။ အဲဒီေလးခ်ဳိးကိုပဲ ခပ္တိုတို အသံ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး နဲ႔ေရးျပန္ေတာ့ ေလးဆစ္လို႔ေခၚၾကျပန္တယ္။ ဒီ ေခတ္ ကဗ်ာေတြမွာေတာ့ျဖင့္ ေလး ဆစ္ ကေလးေတြကို မၾကာခင္ ထည့္ၿပီးသံုးတတ္ၾကတယ္ ဆိုၾကပါ စို႔။
ေပၚျပန္လဲ မသက္သာ
ေခ်ာင္းအစြယ္ ေျမာင္းငယ္ထဲ
က ဘဲထြက္လို႔လာ
ဘဲအုပ္ကတစ္ရာ၊ ႏွစ္ရာ
မေဗဒါက တစ္ပင္ထဲ
အယက္အကန္ခံလို႔
ေဗဒါပ်ံအံကိုခဲ
ပန္းပန္လ်က္ပဲ
ဆရာေဇာ္ဂ်ီရဲ႕ ဒီကဗ်ာကိုေတာ့ မင္းတို႔ရင္းႏွီးၿပီးသားပါ။ တကယ္ဆို ေတာ့ ေလးဆစ္ပါပဲ။ ငါတို႔ ျမန္မာ လူမ်ဳိးေတြဟာ ျမန္မာဘာသာ စကား ရဲ႕ အသံေပ်ာ့ေပ်ာင္းမႈကို အခြင့္ယူၿပီး ကာရန္ နေဘကို အလြန္အသံုးျပဳ ေလ့ရွိၾကတယ္။ ၾကားရတဲ့သူေတြက လည္း ႏွစ္သက္ၾကတယ္။ လြမ္း ေဆြးၾကတယ္။ အထက္မွာ ျပခဲ့တဲ့ အခ်ဳိးကဗ်ာမ်ဳိးကို မဟုတ္ေပမယ့္ ကာရန္ကို လွလွပပ လကၤာဖြဲ႕ၿပီး ေရး တတ္၊ ေျပာတတ္ၾကတယ္။ ငါမွတ္ မိတဲ့ နန္းတြင္း ဆိုင္းဆင့္ ေလးတစ္ခု ကို နားေထာင္ၾကည့္စမ္း။
ေဗြနန္းျပာသာဒ္
ေလသန္း၍ ခတ္ေတာ့
ေရႊပန္းခ်ေခါင္အထက္ထီးဆီက
ေညာင္ရြက္ႀကီး တဝဲဝဲယမ္းျပီးေတာ့
(ရြာစားေရ) ဆြဲလည္း ႏႈတ္ခမ္း ႐ိုက္သံထင့္
အဲဒီဆိုင္းဆင့္မွာဆိုရင္ အခ်ဳိး ေတြဘာေတြမပါဘူး။ ကာရန္ နေဘ သက္သက္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ ႀကဳိက္ၾက တယ္။ ေညာင္ရြက္ႀကီး တဝဲဝဲယမ္းၿပီး ေတာ့ ဆိုတဲ့စကားအသံုးကို ဘယ္လို သေဘာက်မွန္းမသိဘူး။ မ်က္စိထဲ ျမင္ေယာင္လာတာပဲ။
အဲဒီလို ငယ္စဥ္ကေလးဘဝမွာ ကဗ်ာသမား၊ စာသမားလူႀကီးေတြရဲ႕ အနားမွာ ေရာက္သြားမိေတာ့ ကဗ်ာ ေတြ၊ စာေတြ ခ်စ္တတ္မိလာတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ဦးေဖေမာင္တင္ရဲ႕ ျမန္မာစာ ေပသမိုင္းေတြကို သြားကိုင္မိေတာ့တာ ပဲ။ အဲဒီအခါက ျမန္မာ စာေပ သမိုင္း ဟာ တကၠသိုလ္အဆင့္မွာ ျပ႒ာန္း ထားတဲ့စာအုပ္ပါ။ အထက္မွာ ေျပာ ခဲ့တဲ့ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားႀကီး ကိုျမတ္ေသာ္ရဲ႕ စာအုပ္စင္မွာ ေတြ႕ တာေၾကာင့္ ဖတ္ၾကည့္မိတာေပါ့။ ပထမဆံုး စိတ္ဝင္စားတဲ့ စာဆိုေတြ အေၾကာင္းကို ဖတ္တာေပါ့ေလ။ ဦးပုည တို႔၊ လႈိင္ထိပ္ေခါင္တင္တို႔ ျမဝတီမင္းႀကီးဦးစတို႔ ဆိုတာမ်ဳိးေတြ ေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ ငါတို႔ေတာင္တြင္း ႀကီးသား စာဆိုေတာ္ေတြျဖစ္တဲ့ ရွင္မဟာသီလဝံသ၊ ရွင္ဥတၱမေက်ာ္ ဆိုတာေတြကို ဖတ္မိျပန္တာပဲ။ အဲဒီ စာအုပ္ေနာက္မွာေတာ့ ဦးၾကင္ဥရဲ႕ ပေဒသာ သီခ်င္းမ်ား။ အဲဒီေနာက္ ဦးပုညေမတၱာစာမ်ား စသည္အားျဖင့္ ဖတ္မိေတာ့တာပဲ။ သူတို႔စာေတြအား လံုးကို နားမ လည္ေသာ္လည္း ထိုက္ သင့္သေလာက္ေတာ့ ခံစားႏိုင္ခဲ့ တယ္။ အဲဒီလိုပဲ ကိုျမတ္ေသာ္ရဲ႕ စာအုပ္စင္မွာေတြ႕ရတဲ့ ေရသည္ျပ ဇာတ္၊ ဝိဇယျပဇာတ္ေတြကိုလည္း နားမလည္တစ္ခ်က္ လည္တစ္ခ်က္နဲ႔ ေလွ်ာက္ဖတ္ေနမိတယ္။
ငါတို႔ေခတ္က မင္းတို႔ေခတ္လို ဝတၴဳတို၊ ဝတၴဳရွည္ေတြ၊ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္ေတြ သိပ္မရွိေသးဘူး။ ဇာတ္ သမားေတြ စင္တင္ကျပၾကတဲ့ ဇာတ္ ႀကီးေတြကို ေရးသားထုတ္ေဝတဲ့ ဝတၴဳဆန္းလို႔ေခၚၾကတဲ့ တစ္မူးတန္ စာအုပ္ေတြကိုေတာ့ ေတြ႕ရေလ့ရွိ တယ္။ ဥပမာ-ပဒကုသလ ဝတၴဳ ဆန္း၊ မင္းကုသဝတၴဳဆန္း၊ သူခိုး ငတက္ျပား ဝတၴဳဆန္းဆိုတာမ်ဳိးေတြ ေပါ့။ ငါကေတာ့ အဲဒီ ဝတၴဳဆန္းေတြ ကို သိပ္အရသာမေတြ႕ခဲ့ဘူး။
အခုျပန္ၿပီးစဥ္းစားလိုက္ေတာ့ ကေလးဘဝက စာသမား၊ ကဗ်ာ သမား လူႀကီးေတြနဲ႔ နီးနီးစပ္စပ္ ေနခဲ့ရတဲ့အတြက္ ငါကိုယ္တိုင္လည္း စာေပသမားတစ္ေယာက္ျဖစ္လာတာ ပါပဲလို႔ ေတြးမိတယ္။ အဲဒါဟာ ငါ့ရဲ႕ သူငယ္ျပန္စာေပအိပ္မက္ေတြပါပဲ။
ေအာင္သင္း
Sayaraungthin Wordpress ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ကေန ကူးယူပါတယ္။ Sayaraungthin Wordpress ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
Photo - Google.
စေလ ငေနာ့
Comments
Post a Comment