ကေလးကဗ်ာ ၁ + ၂ 🖋 ေအာင္သင္း
ကေလးကဗ်ာ – ၁
*****************
ေအာင္သင္း
လြန္ခဲ့တဲ့ ၃၊ ၄ ရက္က ရန္ေအာင္စာေပတိုက္က သူတို႔ထုတ္ေဝတဲ့စာအုပ္သံုး၊ ေလးအုပ္နဲ႕အတူ စာေလးတစ္ေစာင္ပါလာပါတယ္။ ဖတ္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ယဥ္မွဴးရဲ႕စာေလး ျဖစ္ေနတယ္။ ေမာင္ယဥ္မွဴးဆိုတဲ့ ကေလာင္နာမည္ကုိ ဒီေခတ္လူ ငယ္ေတြအဖို႕မွာ နားစိမ္းေကာင္း စိမ္းေနလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႕ ကေလာင္ေတြက ငါတို႕ထက္ ေရွးက် တယ္။ စာေပေလာက ထဲကုိဝင္တာ တို႕မ်ားထက္ေစာေသးတယ္ဆိုပါေတာ့။
စာထဲမွာပါလာတဲ့ ပဓာနအခ်က္ကေတာ့ သူေရးတဲ့ ေမာင္ေရခဲ၊ မေရႊဖဲ ကေလးကဗ်ာ မ်ား စာအုပ္ေလးကုိ ရန္ေအာင္စာေပတိုက္က ထုတ္ေဝျဖန္႕ခ်ိလိုက္တယ္။ ဝယ္တဲ့သူမရွိဘူး။ ကေလး ကဗ်ာကို မူႀကိဳကေလးေတြကေတာင္ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ေအာ္ကာ၊ ဟစ္ကာ ရြတ္ဆိုေလ့မရွိၾကေတာ့ဘူး။ ဆရာ ဦးေအာင္သင္း ဒီအေၾကာင္းေတြ ကို စာမေရးခ်င္ေတာ့ဘူး လား။ ကေလးကဗ်ာဘက္ကုိ လွည့္မၾကည့္ေတာ့ဘူးလား ရယ္လို႕ ငါ့ကို ငိုသံပါႀကီးနဲ႕ တုိင္တည္လိုက္ တဲ့စကားပါပဲ။
အဲဒီစာဖတ္ၿပီးေတာ့ ငါလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး ငုိင္သြားမိတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ငါကုိယ္တိုင္က မူႀကိဳသင္တန္းေတြ၊ မူႀကိဳကေလးထိန္းေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေလးေတြအေၾကာင္းေတြကုိ အေတာ္ေလး အာ႐ံုျပဳေနမိတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႕ေသာ္ လည္း ကေလးကဗ်ာေတြရဲ႕ အေျခအေနေတြကို သီးသန္႕မေတြးမိ ဘူး။ အခုေတာ့ သီးသန္႕စဥ္းစားရမယ့္အခ်ိန္ကို ေရာက္ လာပါတယ္။
ကေလးတို႕ရဲ႕ ဘဝနိဒါန္း
ကေလးကဗ်ာအေၾကာင္းကုိ မေျပာမီ ကေလး တို႕ဘဝရဲ႕ နိဒါန္းအေၾကာင္းကို ေျပာခ်င္တယ္။ ကေလး စိတ္ပညာ သင္ၾကားမႈဆုိင္ရာ စိတ္ပညာဆိုတာမ်ဳိးေတြထိ ေအာင္ ေလးေလးနက္နက္ ေျပာဖုိ႕ မရည္ရြယ္ပါဘူး။ ေျပာလည္းမေျပာတတ္ပါဘူး။ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း သူသူ ငါငါ ေတြ႕ျမင္ေနၾကတဲ့ ကေလးေပါက္စေတြရဲ႕ ေလ့လာသင္ယူ ပံုေတြကုိ ေျပာသြားမွာပါ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ မ်ဳိးဆက္သစ္ နိဒါန္းေတြရဲ႕သင္ယူပံု၊ သင္ယူနည္းကုိ ေလ့လာျခင္းပဲ ဆိုၾကပါစို႕။ ငါလည္း ကေလး ကဗ်ာအေၾကာင္းကုိ ေရး ရင္းက ေခ်ာ္ေတာေငါ့ ၿပီး ကေလးေပါက္စေတြရဲ႕ ေလ့လာ သင္ယူမႈေတြ အေၾကာင္းကုိ ေရးေနမိျပန္ၿပီ။ သည္းခံၿပီး ဖတ္ၾကေတာ့ကြာ။
သာမန္အားျဖင့္ အဂၤါ စံုစံုလင္လင္ ေမြးလာတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္မွာ ေျခ၊ လက္အဂၤါ၊ နား၊ လွ်ာ၊ မ်က္စိ ရယ္လုိ႕ အာ႐ံုငါးပါးကုိ ဖမ္းထိခံစားႏုိင္တဲ့ပစၥည္းကိရိယာ ေတြပါလာေလ့ရွိတယ္။ ဒီပစၥည္းေတြဟာ ေမြးရာပါပစၥည္းေတြမို႕ အေမ ေမြးကတည္းက အလကား ရလာတာလို႕ ဆုိႏုိင္ေသာ္လည္း ဒီပစၥည္းေတြကို သံုးစြဲပံု၊ သံုးစြဲနည္းေတြကိုေတာ့ မိမိဘာသာ (ကေလးကုိယ္တုိင္က) ေလ့လာ ဆည္းပူးရတာပါ။ ကုန္ ကုန္ေျပာလုိက္မယ္။ တစ္စံုတစ္ရာကို မ်က္စိနဲ႕ လွမ္း ၾကည့္လုိက္တာ ဘာမွမခက္ပါဘူး။ လူေရာ၊ ေခြးေရာ အားလံုး ၾကည့္ တတ္တာခ်ည္းပဲ။ ခဲရာခဲဆစ္ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေမြးကင္း စကေလးတစ္ေယာက္အဖုိ႕ မနည္း ႀကီး အားထုတ္ရတယ္။ သူတို႕အဖို႕ မွာ ၾကည့္ဖို႕ရာ မဆိုထားႏွင့္။ မ်က္ လံုးကိုေတာင္ မဖြင့္ႏုိင္ရွာဘူး။ မ်က္လံုးဖြင့္လာႏိုင္တဲ့အခါမွာလည္း သူျမင္ခ်င္တာကုိ မ်က္လံုးက မၾကည့္တတ္ေသးဘူး။ ယက္ ကလည္လိုက္ၿပီး မ်က္လံုး ခ်ာလပတ္လည္ေနတတ္တယ္။ ဒါေတြ ကုိ မိခင္က သိတယ္။ ဒီေတာ့မွ မိခင္က လက္ခုပ္တီးၿပီး ”သားေရ၊ ေမေမ ဒီမွာ၊ ေမေမ ဒီမွာ” စသည္ အားျဖင့္ အသံေပးလိုက္မွ ကေလး က အသံျမည္ရာဌာနကုိ လိုက္ရွာတယ္။ မ်က္လံုးေလး ကလယ္၊ ကလယ္နဲ႕ ေပါ့ကြယ္။ ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္ တာက ကုိယ္အဂၤါေတြ ကုိ အသံုးျပဳပံု၊ အသံုးျပဳနည္း၊ ကေလး မ်ား သင္ယူရပံုကုိ ေျပာခ်င္တာပါ။ ခုနက ကေလးသင္ယူပံု ေတြကုိ ေတြ႕ရ လိမ့္ မယ္။ ပထမ မိခင္ရဲ႕ အသံကုိ နားက ၾကားလိုက္ ရတယ္။ မ်က္စိက အသံလာရာကို လိုက္ရွာရတယ္။ မ်က္စိရွာဖို႕ အတြက္ ဦးေခါင္းက ဘယ္ ညာ စသည္အားျဖင့္ ေစာင္းငဲ့ေပးရ တယ္။
အဲဒီလိုပဲ ႏွာေခါင္းက လည္း ပဓာနအားျဖင့္ အသက္႐ွဴ ျခင္းဟာ သူ႕အလုပ္ျဖစ္ေသာ္ လည္း အနံ႕ခံျခင္း၊ ေမႊးျခင္း၊ နံျခင္း စသည္အားျဖင့္ ပုိင္းျခားစစ္ျဖာ ျခင္း၊ အနံ႕ရဲ႕အႏၲရာယ္ကုိ ပုိင္းျခား စစ္ျဖာျခင္း စတာေတြကို ႏွာေခါင္း က လုပ္ကုိင္ေပးေနရတယ္။ အဲ -ပါးစပ္အေၾကာင္းကုိ ေတာ့ ကုန္ေအာင္မေျပာႏုိင္ေတာ့ ဘူး။ လူတစ္ကုိယ္လံုးမွာ ဒီေကာင္ ဟာ အလုပ္အ႐ႈပ္ဆံုးလို႕ ထင္မိ ေတာ့ တာပဲ။ ပါးစပ္ (ဝါ) ႏႈတ္ဆို တာဟာ စားတာ၊ ေသာက္တာနဲ႕ လည္း ဆုိင္တယ္။ စကားေျပာတာ၊ အသံျပဳတာေတြနဲ႕လည္း ဆုိင္ တယ္။ လွ်ာဟာ အရသာခံတာ သက္သက္ပဲလို႕ ထင္ရတယ္။ ပါး စပ္ထဲ သြင္းလုိက္တဲ့ စားစရာကုိ သြားနဲ႕ႀကိတ္ေျခဖုိ႕ လွ်ာနဲ႕ တြန္းပို႕ ေပးရတယ္။ အဲဒီလုိ လွ်ာက စား စရာေတြကုိ တြန္းလား၊ ထုိးလာ လုပ္ေနရင္း အရသာလည္း ခံရ ေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီလွ်ာကုိ လႈပ္ရွားမႈအမ်ဳိးမ်ဳိး လုပ္ေပးၿပီး စကားသံ၊ ႏႈတ္ကထြက္တဲ့ အသံကုိ ဖန္တီးေပးရေသးတယ္။
ငါလည္း လွ်ာရွည္တာ ေတာ္ေတာ္မ်ားသြားၿပီ။ ကေလး ကဗ်ာ ဆက္ၾကဦးစုိ႕။
ေအာင္သင္း
____________________________
ကေလးကဗ်ာ – ၂
*****************
ေအာင္သင္း
ကေလးကဗ်ာစာအုပ္ေတြ ဘာေၾကာင့္ အေရာင္းထိုင္းလာတာလဲဆိုတာကုိ စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။ ကဗ်ာဆိုတာ ပဓာနအားျဖင့္ ရြတ္ဆုိဖုိ႕ျဖစ္တယ္။ ဒီေတာ့ ကေလးေတြ ရြတ္ဆိုဖို႕ကဗ်ာေတြကုိ သင္ၾကားေပးတဲ့ ဌာန ရွိရလိမ့္မယ္။ ကေလးေတြဟာ ကဗ်ာရြတ္ ဆိုရတာကုိ ႀကိဳက္ၾကပါတယ္။ သုိ႕ေသာ္ သူတို႕တစ္ေတြကို စည္းမွန္၊ ဝါးမွန္ ကဗ်ာရြတ္သံ သင္ၾကားေပးတဲ့ဌာန မရွိဘဲျဖစ္ေန တယ္။
ကေလးအသက္အရြယ္နဲ႕ စဥ္းစားၾကည့္လုိက္ ရင္ ကဗ်ာရြတ္သံ၊ ဖတ္သံကို သူတို႕ႏွစ္သက္ၾကပါတယ္။ သုိ႕ေသာ္လည္း ႏွစ္ႏွစ္၊ သံုးႏွစ္ေလာက္ရွိလာတဲ့အခါမွာ ပံုျပင္ေတြကုိ ပုိၿပီးႏွစ္သက္လာၾကတယ္။
အေၾကာင္း အက်ဳိးဆက္စပ္မႈရွိတဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြကို စိတ္ဝင္ စားတယ္။ အထူးသျဖင့္ ထူးျခားဆန္းၾကယ္တဲ့ ျဖစ္ရပ္ေတြကုိ ပိုလို႔ စိတ္ဝင္စားၾကတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ သူတို႕ကုိ သတၱဝါငယ္ တိရစၧာန္ေလးေတြရဲ႕ ပံုျပင္၊ ျဖစ္ရပ္ေတြအေၾကာင္းဆုိရင္ ပုိလုိ႕ေတာင္ စိတ္ဝင္စားတတ္ၾကေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပံုေျပာေကာင္းတဲ့ လူႀကီးေတြအနားမွာ ကေလးေတြ ဝိုင္း ေနေလ့ရွိၾကတယ္။
ဒါကုိ တင္ျပလိုက္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က ကေလး ေတြဟာ ဆိုရ၊ ရြတ္ရတဲ့ ကဗ်ာထက္ က်ဳိးေၾကာင္းဆက္ စပ္ျဖစ္ရပ္ပံုျပင္ေတြကုိ ပိုမိုစိတ္ဝင္စားတယ္ ဆုိတာပါပဲ။
စာသင္ေက်ာင္းေတြမွာ မူလတန္းသာမက မူႀကိဳ ဆိုတဲ့ စာသင္ေက်ာင္းေလးေတြပါရွိလာတယ္။ မူလတန္း ကုိ အသက္ ၅ ႏွစ္ အရြယ္ကစၿပီး ကေလးေတြကုိ လက္ခံ သင္ၾကားေပးတယ္။ မူႀကိဳက်ေတာ့ အသက္ ၃၊ ၄ ႏွစ္ အရြယ္ေတြကုိ လက္ခံေပးတယ္။
ဒီအရြယ္ကေလးေတြဟာလည္း ကဗ်ာရြတ္ဆုိျခင္းကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တာပါပဲ။ သုိ႕ေသာ္လည္း ပံုျပင္နားေထာင္ရျခင္းကို ပိုၿပီးႏွစ္ သက္ၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ တိရစၧာန္ပံုျပင္ေလးေတြကုိ ပုိၿပီးႏွစ္သက္ၾကတယ္။ သူတို႕ကုိယ္တုိင္ေတာ့ စာကုိသိပ္မဖတ္ တတ္ၾက ဘူး။ မူႀကိဳဆရာမေလးမ်ားက ပံုျပင္ေလးေတြကုိ ဖတ္ၿပီး ျပန္ေျပာရတာေပါ့။ တခ်ဳိ႕ မူႀကိဳေက်ာင္းေလးေတြ မွာ အသက္ေလးႏွစ္ေလာက္ကေလးေတြကို စာဖတ္သင္ ေပးေနၾကၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ စာဖတ္တတ္တဲ့ ကေလးေတြ ရွိလာပါတယ္။ ကေလး ဆိုတာ ပံုျပင္ႀကိဳက္တတ္ၾကေလ ေတာ့ ပံုျပင္စာအုပ္ေတြကုိ ကေလးေတြနဲ႕ မိတ္ဆက္ေပး တတ္တယ္။ ဒီေတာ့ ေရာင္စံု၊ ႐ုပ္စံု လွလွပပ တန္ဆာဆင္ တဲ့ အ႐ုပ္မ်ားမ်ား၊ စာနည္းနည္း ပံုျပင္စာအုပ္ေတြက ပိုၿပီး ေခတ္စားလာတယ္။
အဲဒီလုိ ပံုျပင္စာအုပ္ေတြဟာ လစဥ္ထုတ္စာ ေစာင္ႀကီးေတြေတာင္ ျဖစ္လာတယ္။ ဒီေတာ့ ကေလးေတြ ဟာ မူႀကိဳကစၿပီး တစ္ဆက္တည္း မူလတန္းတုိင္ေအာင္ ပံုျပင္စာအုပ္ေတြကို လစဥ္ မက္မက္ေမာေမာ ငွားရမ္း ဖတ္႐ႈၾကေတာ့တာပဲ။ ပံုျပင္စာေစာင္ ထုတ္ေဝသူေတြက လည္း အ႐ုပ္လွလွ၊ စာေကာင္းေကာင္း၊ ပံုျပင္ဆန္းဆန္း ေတြကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် ရေအာင္စုေဆာင္းၿပီး လစဥ္ ထုတ္ ေဝႏုိင္ဖို႕ ႀကိဳးစားလာၾကတယ္။ သူတို႕ ႀကိဳးစားထုတ္ေဝ သေလာက္ ကေလးေတြကလည္း ႀကိဳးစားပမ္းစား ရွာေဖြဖတ္႐ႈလာ ၾကတယ္။
သုိ႕ေသာ္လည္း တစ္ခု သတိထားမိတာက ႐ုပ္ျပ၊ ပံုျပင္ ေတြကုိ ဘယ္ေလာက္ပဲႏွစ္သက္ ၾကသည္ျဖစ္ေစ၊ သူတို႕ ႏွစ္သက္ တဲ့ ကဗ်ာ႐ုပ္ျပေလးေတြကို ေတြ႕လုိက္ရင္လည္း ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးစြာ ဖတ္႐ႈေလ့ရွိၾကတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း စကားေျပ၊ ပံုျပင္ေတြေလာက္ ႐ုပ္ျပကဗ်ာမ်ားမ်ား၊ ေကာင္းေကာင္း ဘယ္မွာထြက္ႏုိင္ ပါ့မလဲ။ ဒီေတာ့ စကားလံုးနည္း နည္းနဲ႕ ထိထိေရာက္ေရာက္ ဇာတ္ လမ္းဆင္ေပးႏုိင္တဲ့ ကဗ်ာေလး ေတြကုိ ပန္းခ်ီေကာင္းေကာင္းနဲ႕ တန္ဆာဆင္လိုက္ရင္ျဖင့္ ကေလး ကဗ်ာေတြဟာ ပုိၿပီးအေရာင္းရ သြက္လာလိမ့္မယ္ထင္တာပဲ။ အဲဒီ လုိ စာအုပ္ ျပဳစုတဲ့အခါမွာေတာ့ ကဗ်ာဆရာနဲ႕ သ႐ုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီ ဆရာႏွစ္ဦးတို႕ဟာ နားလည္မႈ အေတာ္ကုိ ညႇိရမယ္ထင္တယ္။ ကဗ်ာဆရာကလည္း စကားလံုး နည္းနည္းနဲ႕ ခရီးတြင္ေအာင္ ဇာတ္လမ္းဆင္ရလိမ့္မယ္။ ပန္းခ်ီ ဆရာကလည္း ကေလးေတြ စိတ္ ကူးကုိ လႈပ္ရွားျမဴးပြင့္လာေအာင္ အ႐ုပ္ကုိ ၾကည့္ၿပီး စိတ္ကူးေလာက ႀကီး ဖန္တီးလာေအာင္ ႀကိဳးစားေရး ဆြဲၾကရလိမ့္မယ္။
ငါတို႕တေတြ ျပန္လည္ စဥ္းစားဖုိ႕ ေကာင္းတာက ငါတုိ႕ ငယ္ဘဝက စြဲလမ္းႏွစ္သက္ခဲ့တဲ့ ပံုျပင္ေတြ အေၾကာင္းပါပဲ။ ပံုျပင္ က ဆန္းၾကယ္ေလေလ ငါတုိ႕ စြဲလမ္းႏွစ္သက္ေလေလ မဟုတ္ လား။ ေမာင္ေပါက္က်ဳိင္းပံုျပင္ကုိ ယုတၱိယုတၱာရွိေအာင္ ဘယ္ ေလာက္ ပဲ ရာဇဝင္သမုိင္းေၾကာင္း နဲ႕ ဆက္စပ္ထားပါေစေတာ့။ ေရွး က လူႀကီးမ်ား ဖန္တီးထားတဲ့ သမုိင္းပံုျပင္ျဖစ္ေၾကာင္း အလြန္ သိသာပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္ ငါတို႕ဒီေန႕ထက္ထိ ႏွစ္သက္စြဲလမ္းခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ထူးျခားတာက ဇာတ္ဝင္ကဗ်ာ လကၤာေလးေတြ ျဖစ္ ပါတယ္။ ေမာင္ေပါက္ က်ဳိင္းဟာ ပညာသင္လုိ႕ မရေအာင္ သူ႕ဥာဏ္ရည္က ထံုထုိင္း လွပါတယ္။ သုိ႕ေသာ္လည္း အလြန္ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္ၿပီး ဆရာ ကုိ ႐ိုေသတတ္တယ္။ ဆရာ့ စကားကုိ ေျမဝယ္မက် မွတ္သား က်ဳိးႏြံတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ”သြားပါ မ်ား ခရီးေရာက္၊ ေမးပါ မ်ား စကားရ၊ မအိပ္မေန အသက္ ရွည္” ဆုိတဲ့ ဆရာေပးလုိက္တဲ့ မွာ တမ္းစကားေလးကုိ ႐ို႐ိုေသေသ ရင္ဝယ္ပုိက္ထားလာခဲ့တယ္။
ဒီေနရာမွာ သတိထား သင့္တာက ပံုျပင္ထဲမွာ ကဗ်ာသြင္း လုိက္တယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပံုျပင္ျဖစ္ရပ္နဲ႕ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ကဗ်ာလကၤာကုိ ကေလး ေတြ ႏွစ္သက္စြဲလမ္းတတ္တယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ကဗ်ာခ်စ္တဲ့ စာေပပညာရွင္မ်ား၊ ကဗ်ာ စာဆိုမ်ား ျပန္လည္သတိထားသင့္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကေလးကဗ်ာ ေတြကုိ ကေလးပံုျပင္ေလးမ်ားနဲ႕ ေရာယွက္ဖန္တီးႏုိင္ခဲ့ရင္ ကေလးေတြရဲ႕စိတ္ကုိ ပိုၿပီးဆြဲေဆာင္ႏုိင္ လိမ့္မယ္လို႕ ထင္တယ္။
ဆိုလိုတာက ကေလး ကဗ်ာေတြကုိ ဖန္တီးေနတဲ့အခုိက္ မွာပင္ ကေလးေတြရဲ႕စိတ္ကုိ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ေအာင္ ပံုျပင္ေလးေတြ ကုိ ဖန္တီးေရးဖြဲ႕သြားမယ္ဆုိရင္ ကေလး ေတြ ခ်စ္တဲ့ ကေလးစာေပ ပညာရွင္မ်ား ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။
ေအာင္သင္း
ႏွစ္ပုဒ္စလံုးကို Sayaraungthin Wordpress ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ကေန ကူးယူပါတယ္။ Sayaraungthin Wordpress ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
Photo - Google.
စေလ ငေနာ့
Comments
Post a Comment