ခ်ိဳတကူးႏွင့္ ဂုဏ္ရည္မတူ 🖋 ေအာင္သင္း
ခ်ိဳတကူးႏွင့္ ဂုဏ္ရည္မတူ
*********************
ေအာင္သင္း
(လွလိုက္တာေနာ္နွင့္ ရသစာတမ္းငယ္မ်ား စာအုပ္မွ။)
အတုႏွင့္ အစစ္၊ အစစ္ကို ပို၍ ျမတ္ႏိုးသင့္ၾကေပသသည္။ သို႔ေသာ္-
ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕တြင္ ‘ခ်ိဳတကူး’ ဟုေခၚၾကေသာ ကုလားေလးတစ္ေယာက္ရွိသည္။ သူ႔ဘ၀၏ တစ္ပိုင္းတစ္စကို တင္ျပခ်င္ပါသည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္ၾကီးျဖစ္ပြားစဥ္အခါက ခ်ိဳတကူးသည္ ဆယ့္သံုးႏွစ္သားမွ်သာ ရွိေသးသည္။ သူ၏ဖခင္သည္ ဆံပင္ညွပ္ေသာအလုပ္ကို လုပ္၍ သူ႕မိသားစုရပ္တည္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သူျဖစ္သည္။ သူတို႕ မိသားစုတြင္ သူ႔ဖခင္၊ သူ႔မိခင္အျပင္ အစ္ကိုတစ္ေယာက္၊ အစ္မတစ္ေယာက္ႏွင့္ သူပါဆိုလွ်င္ မိသားစု၌ ငါးေယာက္ရွိသည္။ ခ်ိဳတကူးတို႔သည္ ဟိႏၵဴလူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ၾကသည္။
စစ္ၾကီးျဖစ္၍ အိႏၵိယလူမ်ိဳးမ်ား အိႏၵိယသို႔ ျပန္ေသာအခါ သူတို႔မိသားစုသည္လည္း ကေယာင္ကတမ္းႏွင့္ အိႏၵိယသို႔ ျပနွ္ၾကရန္ ဧရာ၀တီျမစ္ေၾကာင္းမွ သေဘၤာျဖင့္ ဆန္တက္လိုက္ပါသြားၾကသည္။ သူတို႔ခရီးစဥ္မွာ သေဘၤာျဖင့္ဆန္တက္၍ ျမန္မာျပည္ အထက္ပိုင္း ေရာက္မွ အိႏၵိယျပည္ဘက္သို႔ ကုန္းေၾကာင္းကူးၾကရန္ျဖစ္သည္။
သူတို႔ လိုက္ပါသြားေသာ သေဘၤာသည္ ေနာက္ဆံုးသေဘၤာျဖစ္၍ စစ္မိန္႔လႊမ္းမိုးေသာ သေဘၤာလည္းျဖစ္သည္။ အထက္ျမန္မာျပည္ ၿမိဳ႕ၾကီးတစ္ၿမိဳ႕အေရာက္တြင္ သေဘၤာ ေခတၱဆိုက္ကပ္ နားေနသည္။ ခ်ိဳတကူး၊ သူ႔ဖခင္ႏွင့္ သူ႔အစ္ကို၊ သားအဖသံုးေယာက္သည္ ၿမိဳ႕ေပၚသို႔ေခတၱ တက္ေရာက္လည္ပတ္ၿပီးလွ်င္ လိုအပ္သမွ် စားစရာကေလးမ်ားကို ၀ယ္ျခမ္းၾကသည္။ သေဘၤာဥၾသသံ ၾကားရ၍ သေဘၤာဆိပ္သို႔ ဒေရာေသာပါး ျပန္ေျပးလာၾကသည္။ သူတို႔ကမ္းနဖူးေရာက္ေသာ အခါ သေဘၤာေရလယ္သို႔ ေရာက္ေနၿပီ။ သေဘၤာသည္ စစ္မိန္႔ျဖင့္ အေရးတၾကီး ထြက္ခြာသြားရေလၿပီ။ သေဘၤာေပၚတြင္ သမီးႏွင့္ မိခင္၊ ကမ္းေပၚတြင္ သားအဖသံုးေယာက္။ ခ်ိဳတကူးတို႔သည္ ရုတ္တရက္ အေျခအေနကို နားမလည္ဘိသကဲ့သို႔ ေၾကာင္ေနၾကသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ သမီးႏွင့္ မိခင္တို႔သည္ အိႏၵိယသို႔ပါသြား၍ သားအဖသံုးေယာက္သည္ ျမန္မာျပည္တြင္ အူလည္လည္ က်န္ရစ္ရရွာသည္။ တစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ဖက္ စစ္မီးလွ်ံအတြင္း မည္သို႔ျဖစ္ၾကေလမည္ကို မေတြး၀့ံေအာင္ပင္ ျဖစ္ၾကရသည္။
သို႔ေသာ္လည္း မတတ္ႏိုင္ၾကေလၿပီ။ သားအဖသံုးေယာက္သည္ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ႏွင့္ ေျမလတ္ပို္င္း မူလေနထိုင္ရာ ၿမိဳ႔ကေလးဆီသို႔ ျပန္လာၾကသည္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုးတြင္ အိႏၵိယ တိုင္းရင္းသား စစ္တပ္မ်ားရွိၾကေသး၍ တစ္္တပ္၀င္၊ တစ္တပ္ထြက္ႏွင့္ ဆံပင္ညွပ္ကာ အသက္ဆက္ခဲ့ ၾကရသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ၿမိဳ႕ကေလးသို႔ျပန္လည္ ဆိုက္ေရာက္လာၾကသည္။
ဂ်ပန္ေခတ္တြင္လည္း ဆံပင္ညွပ္၍ပင္ အသက္ေမြးၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ၀မ္းေရာဂါတစ္ခ်ီ ျဖစ္လိုက္ရာ ခ်ိဳတကူး၏ ဖခင္ႏွင့္ အစ္ကိုတို႔သည္ ေရွ႕ဆင့္ ေနာက္ဆင့္ ကိစၥေခ်ာသြားၾကျပန္သည္။ ယခုကား ခ်ိဳတကူးတစ္ေယာက္တည္း။
ခ်ိဳတကူးသည္ ၾကာရွည္စိတ္ညစ္တတ္သူမဟုတ္။ ျဖစ္သမွ် ၾကံဳသမွ်တို႔ကို ထမင္းစားသကဲ့သို႔၊ ေရေသာက္သကဲ့သို႔ ရယ္ကာေမာကာ ျပန္ေျပာတတ္သည္။ ဧရာမ ေလာကဓံၾကီးကို ၾကံဳရသည္ဟုလည္း သူမသိ။ မသိေသာေၾကာင့္သူမေတြး။ မေတြးေသာေၾကာင့္ သူမဆင္ျခင္။ မဆင္ျခင္ေသာေၾကာင့္ ေလာကဓံကို သူမျမင္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားပြဲ ေပ်ာ္ပြဲ ရႊင္ပြဲ လုပ္လွ်င္ ဘယ္သူကမွ သူ႔ကို မဖိတ္ၾကားရဘဲ သူေရာက္လာတတ္သည္။ ဘယ္ေနရာမွာပင္ သံုးသံုး ကိုခ်ိဳတကူးက မျငင္း။ ေမ်ာက္လုပ္၍လည္း ကသည္။ ေျမေလွ်ာက္မင္းသား လုပ္၍လည္းကသည္။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပဲ။
ထို႔ေၾကာင့္ ပင္လားမသိ။ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားသည္ သူ႔အျဖစ္မ်ားကို ၾကားရေသာအခါ သနားေတာ့ သနားၾကပါ၏။ သို႔ေသာ္လည္း စုတ္သပ္ရံုမွ်သာ ျဖစ္သည္။ မ်က္ရည္စို႔ေလာက္ေအာင္ကား ထိခိုက္ျခင္း မရွိၾက။
သည္ကိစၥကို ထားဦးေတာ့။
စာေရးဆရာ ဒါရိုက္တာ‘သုခ’ ၏ ‘ဂုဏ္ရည္မတူ’ ဇာတ္ကားျပေသာအခါ ရုပ္ရွင္ရံုတြင္ ခ်ိဳတကူးႏွင့္ အမွတ္မထင္ ဆံုေတြ႔ရသည္။ ခ်ိဳတကူးႏွင့္ သူ႔အိမ္နီးခ်င္း မိန္းမၾကီးေလးငါးေယာက္ႏွင့္ အတူ တစ္ခံုတည္း ထိုင္မိလ်က္သား ျဖစ္ေနသည္။ ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းေနာက္ပိုင္း ‘ေမသစ္အပူခန္း’ သို႔ ေရာက္ေသာအခါ မိန္းမၾကီးမ်ားသည္ ‘ေမသစ္’ ကို သနားလြန္း၍ မ်က္ရည္မဆည္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ၾကရသည္။ ခ်ိဳတကူးလည္း မ်က္ရည္ေ၀့ေနသည္ဟု ထင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မ်က္ရည္မက်ေစကာမူ ႏွာပိတ္ခ်င္သလိုလို ျဖစ္လာပါသည္။
ရုပ္ရွင္ၿပီး၍ ထြက္လာၾကေသာအခါ အမ်ိဳးသမီးၾကီးမ်ားမွာ မ်က္ခြံနီေနသည္။ ခ်ိဳတကူးလည္း ‘ေကာင္းလိုက္တာကြာ၊ ငါျဖင့္ မ်က္ရည္ေတာင္ က်မိတယ္’ ဟု ရယ္ေမာ၍ေျပာပါသည္။
ျဖစ္ရာဘ၀တြင္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီးေနတတ္၍ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုပင္ သနားရမွန္းမသိေသာ ကိုခ်ိဳတကူးက ေမသစ္ကို သနားေနပါသည္။ အေဒၚၾကီးမ်ားကလည္း ခ်ိဳတကူး၏ ျဖစ္ေတာ္ေပါင္းအတြက္ မ်က္ရည္စမ္းစမ္းမွ်ပင္ မျဖစ္ခဲ့ဘူးပါလ်က္ ေမသစ္က်မွ မ်က္ရည္အိုင္ၾကရသည္။
ခ်ိဳတကူး၏အျဖစ္သည္ တကယ္ျဖစ္၊ အဟုတ္ျဖစ္၊ စစ္စစ္စစ္စစ္ျဖစ္ေနေသာ အျဖစ္စစ္ျဖစ္သည္။ ေမသစ္၏အျဖစ္သည္ ပိတ္ကားေပၚက ဘ၀ျဖစ္စဥ္မွ်သာ ျဖစ္သည္။ ခ်ိဳတကူး၏ ရာဇ၀င္သည္ အစစ္။ ေမသစ္၏ရာဇ၀င္သည္ အတု။ သူတို႔သည္ အစစ္ထက္ အတုကို ပို၍ ကရုဏာသက္ေနၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲတြင္ မေက်မနပ္ျဖစ္ေနမိသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ မေက်နပ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူတို႔ႏွင္ႏွင္သာျဖစ္သည္။ အတုကို ျမတ္ႏိုးေနသည္။
အစစ္ႏွင့္ အတု၊ အတုႏွင့္ အစစ္ ျပႆနာသည္ ကၽြန္ေတာ္၏ရင္တြင္ ပို၍႐ႈပ္ေထြးလာပါသည္။ အစစ္ႏွင့္ အတုကို ႏႈိုင္းယွဥ္၍ ၾကည့္ခ်င္တတ္လာပါသည္။ သတိျပဳလာပါသည္။
ပန္းခ်ီစာေစာင္တစ္ခုကို ေတာင္လွန္ ေျမာက္လွန္ ၾကည့္ေနရင္း ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို ေတြ႔သည္။ ေဒၚလာေထာင္ခ်ီ၍ေပး၀ယ္ သြားေသာ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ျဖစ္သည္။ စပ်စ္သီးတစ္ခိုင္၊ ပန္းသီးတစ္စိတ္၊ ဓားတစ္ေခ်ာင္း၊ ဖန္ခ်ိဳင့္တစ္ခု၊ ေနာက္ခံကန္႔လန္႔ကာ တစ္ပိုင္းတစ္စျဖစ္သည္။ ဤပစၥည္းမ်ားကို စားေသာက္ရန္ ေစ်းထဲသြား၀ယ္လွ်င္ ေငြ တစ္ဆယ္ဖိုးထက္ ကုန္မည္မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ အစစ္ကို မမက္ေမာ၊ အတုမွ်သာျဖစ္ေသာ ပန္းခ်ီကားကို ေဒၚလာေထာင္ခ်ီ၍ ေပး၀ယ္ၾကသည္။ အတုကို အစစ္ထက္ တန္ဖိုးထားၾကသည္။
ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲတြင္ အစစ္ထက္ အတုကို ျမတ္ႏိုးေလးစားၾကေသာ ေလာကကို ကၽြန္ေတာ္ မေက်နပ္ခ်င္ပါ။ အစစ္ကိုသာ တန္ဖိုးထားေစခ်င္သည္။ သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္က အတုကို ၾသဘာေပးေနသည္။ ေမသစ္ကို ပိုသနား၍ ပန္းခ်ီကားကို ပိုခ်စ္ေနသည္။
ဤသို႔ေတြးရင္း ခ်ိဳတကူး၏ အျဖစ္အပ်က္ကို ဆရာသုခလို ဒါ႐ိုက္တာမ်ိဳးႏွင့္ ရုပ္ရွင္ရိုက္ရေသာ္ဟု ေတြးမိပါသည္။ ခ်ိဳတကူးကိုယ္တိုင္ တစ္ကိုယ္လံုး မ်က္ရည္ျဖစ္ၿပီး ေမ်ာသြားမလားမသိပါ။
ကၽြန္ေတာ္၏စိတ္တြင္ လွ်ပ္ျပက္သကဲ့သို႔ တစ္ခ်က္ ၀င္းကနဲ ျဖစ္သြားပါသည္။ အလွမယ္၏ မ်က္ႏွာကို လႊမ္းထားေသာ ဇာပ၀ါျပဳတ္က်သည့္အခိုက္ အလွမယ္၏မ်က္ႏွာကို ေခတၱမွ် ျမင္လိုက္ရ သကဲ့သို႔ ‘အႏုပညာ’ ၏ မ်က္ႏွာကို ရိပ္ခနဲ ျမင္လိုက္ရသလိုလို ထင္မိပါသည္။
ေအာင္သင္း
ဆရာေအာင္သင္း Sayaraungthin Wordpress ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ကေန ကူးယူပါတယ္။ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
စေလ ငေနာ့
Comments
Post a Comment